• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Links in map Geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Excel bewaart links naar (de meeste/alle?) recent gebruikte bestanden en mappen in een aparte map Geschiedenis (C:\...\Documents ...\...\Application Data\Microsoft\Office\Recent). Ik veronderstel dat ze op deze manier een volgende keer sneller te laden zijn. Met de huidige snelle PC's lijkt me dat niet echt noodzakelijk. Weet iemand of je dit kan voorkomen?

Volgens mij doel jij op de autoherstel-info. deze kan je uitvinken via extra >> opties >>opslaan.
Dit is er (denk ik) niet voor om de volgende keer sneller op te slaan, maar dit is er als back-up voor mogelijk vastlopen, per ongeluk ongesaved afsluiten, .....

Ik vermoed dat je bedoelt:

Extra > Opties > Algemeen > vinkje uitzetten bij Recent gebruikte bestanden (weet exacte naam niet van buiten, heb nu een Engelse versie voor mij).

Ik vermoed dat je bedoelt:

Extra > Opties > Algemeen > vinkje uitzetten bij Recent gebruikte bestanden (weet exacte naam niet van buiten, heb nu een Engelse versie voor mij).

Dit zal hij wel bedoelen ja...

het vinkje staat dan bij "laatst gebruikte bestanden:"

Hartelijk dank voor jullie reacties, maar helaas ... Dat is niet wat ik bedoel. Dat heb ik ook niet aangevinkt en dan zie je onder "Bestand" géén recent gebruikte bestanden verschijnen. Maar dàt beoelde ik niet.
Als je "Bestand Openen" kiest komt er links boven in de marge van het windowtje een map "Geschiedenis". Hier vind je alle bestanden uit de map C:\...\Documents ...\...\Application Data\Microsoft\Office\Recent. Mijn vraag is hoe ik dat kan voorkomen.

Los van het feit of dit kan of niet (ik zou het zelf totaal niet weten hoe), wat is het nut hiervan als ik vragen mag? Of is het meer uit nieuwsgierigheid (wat op zich ook een hele goede reden is)?

Het is geen nieuwsgierigheid. Ik vind de "Geschiedenis" niet praktisch werken en bovendien houd ik niet van al die sporen die je gedwongen nalaat op je pc.

Ik zou het echt niet weten.

Wat ik zou doen, is manueel die folder leeg maken, bv. maandelijks. Ik weet niet of dat een optie is voor jou?

Wigi

Afhankelijk van je windowsvwersie heet de map geschiedenis, recent geopend of onlangs geopend.
Wat je zou kunnen doen is sluiten van je document, zodat je weer in een lege excelsheet terecht komt. In je personal.xls plaats je een macro die alle *.xls bestanden verwijdert in de bewuste map. als je daarna excel sluit, staat in die map alleen een lege map1.xls.
Wil je totaal geen bestanden in die map, maak dan een batch bestandje aan op je desktop waarmee alles verwijderd wordt uit de map.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan