Links in template veranderen niet mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

WuLLe

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Hallo,

Ik ben bezig een website te maken met Dreamweaver CS5. Nu heb ik een basis sjabloon/template gemaakt en daarop ook weer wat sjablonen gebaseerd.

Mijn probleem is nu dat wanneer ik in het sjabloon pagina's link, deze niet op de op de sjabloon gebaseerde pagina's komen te staan.

Wanneer ik andere zaken verander in het sjabloon werkt het wel door naar de pagina's gebaseerd op dat sjabloon.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt :),

WuLLe

Hi,
ik werk met een oudere versie van Dreamweaver en zoals ik jouw probleem lees maak je dus een template gebaseerd op een template, ofwel gewoon een nieuwe template. Dat kan.
Het punt is dat wijzigingen op een template/sjabloon niet op andere sjablonen worden doorgevoerd, alleen op de webpagina's die op het sjabloon zijn gebaseerd. Eigenlijk is een sjabloon ook geen echte webpagina.

Ok, dat is me dan ook weer duidelijk! :)
Alleen zouden pagina's die op het sjabloon gebaseerd zijn toch ook de koppelingen moeten krijgen die ik in het sjabloon invoer? Wanneer ik dit doe geeft Dreamweaver wel aan de pagina's bij te werken, maar wanneer ik daadwerkelijk kijk zijn de koppelingen niet meeveranderd.

Opzich geen groot probleem, het zou alleen wat werk schelen ;).

alleen als de wijzigingen in een non-editable region staan worden ze doorgevoerd
Reden: dat is het gebied wat eigenlijk de 'zichtbare'template is.
De rest (editable) kan je mee doen wat je wilt dus het heeft geen zin om het editable gebied automatisch bij te werken

Laatst bewerkt:
Hé,

Klopt, was er net ook zelf achter gekomen. Nu gaat alles goed dus ;)!
Bedankt voor je antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan