• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

links leeg dan rechts toch tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Berichten
135
Hallo allemaal

Ik heb voor tijd aangepaste cellen werkt perfect alleen als ik starttijd 00:50 heb dan vul ik 50 in maar dat berekend hij dan niet, vanaf 01:00 wel. Ik weet niet hoe aan te passen, dus mijn vraag is of er iemand een oplossing voor weet. Ik heb de cellen op aangepast staan omdat de andere ploeg niet goed met tijdinvoering omgaat zoals met : ertussen te zetten.

M vr gr
Gijs
 

Bijlagen

  • STOOKTABEL 1.xlsm
    29 KB · Weergaven: 24
In T11 staat 50, niet 00:50.
 
Hallo Edmoor

Dat is omdat de cel is aangepast op 00:## zodat er 50 ipv 00:50 ingevuld hoeft te worden dit omdat de andere ploeg niet veel van excel weet met tijd ed in te vullen heb dit hun al verschillende keren uitgelegd maar ze vinden dat te veel werk. Dus ik probeer er een oplossing voor te vindenwant als je vanaf 100 invult dan werkt het wel dus tot de eerste 59 min van de dag niet.

M vr gr
Gijs
 
Klopt, omdat je functies LINKS en RECHTS in dit geval beide 50 opleveren.
Die functies kijken naar de inhoud van de cel, niet naar het display masker.
 
kijk eens op het tweede blad

hier worde ingaven als 50 omgezet naar 0:50 middels een macro
 

Bijlagen

  • STOOKTABEL 1 (hs).xlsm
    48 KB · Weergaven: 23
Hallo Haije

Werkt perfect Dank je wel voor de oplossing. Alleen nu wilde ik hem in een bestand waar we meerdere bladen hebben plakken, maar dan geeft hij aan dat project of bibliotheek niet gevonden kan worden en de cel verandert van 00:00:00 in 12-01-1900 00:00:00 en zichtbaar is ####.
In de code is Right Blauw

Code:
Target = Int(Target.Value / 100) & ":" & Right(Target.Value, 2)

Na OK kan ik dan kiezen uit een hele lijst kiezen maar weet niet welke ik dan moet hebben.

M vr gr
Gijs
 
Laatst bewerkt:
Gijsbert,
In mijn voorbeeld wordt de omzetting geregeld mbv een macro die je kunt vinden door met de rechtermuisknop te klikken op de tabbladnaam.
Kies dan voor code weergeven
Als je deze code ook zet achter het tabblad waar je dit wilt gebruiken moet het lukken
 
Hallo Haije

Dat had ik gedaan alleen dan met invullen van een cel krijg ik wat onder #6 is beschreven. Krijg melding dat project of bibliotheek niet gevonden wordt en na OK krijg ik een lijst te zien en moet daar iets aanvinken maar weet niet wat. iIn de cel staat dan #### en als je op de cel staat dan normaal zie je 00:00:00 maar nu bij 50 invoeren 19-2-1900 00:00:00. Wat moet ik in de lijst aanvinken om het werkend te krijgen. Van de formule is bovenste regel geel en bij
Code:
Target = Int(Target.Value / 100) & ":" & Right(Target.Value, 2)
is Right blauw gekleurt.

M vr gr
Gijs
 
Kom je hier mee weg: in Y11
Code:
=IF(T11=0;0;TIMEVALUE([COLOR="#FF0000"]IF(T11<100;0;[/COLOR]LEFT(T11;LEN(T11)-2)[COLOR="#FF0000"])[/COLOR] & ":" & RIGHT(T11;2)))
 
Gijsbert, kun je het bestand waar die melding voorkomt posten (ontdaan van evt "gevoelige" info)?
 
Met een formule aanpassing lukt het ook wel

formule uit Y11 aanpassen naar
Code:
=ALS(T11=0;0;TIJDWAARDE([B]ALS(T11<100;0;[/B]LINKS(T11;LENGTE(T11)-2)[B])[/B]&":"&RECHTS(T11;2)))


edit: ik had finaal over de post van E v R van gistermiddag gelezen, nou ja laten we het erop houden dat mijn vertaling van de formule de nuttige toevoeging was aan dit topic :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Haije E v R en roeljongman

Het bestand waar ik het naartoe wil verplaatsen is te groot met 42000kb. maar de oplossing is dat ik het blad apart houdt voorlopig ook ivm met opstarten. Alhoewel de andere oplossing ook werkt van E v R en roeljongman. Haije als je het bestand eens wil inzien dan kunt U een prive bericht sturen om dan eventueel via teamviewer te kijken wat ik bedoelde. Ik zet het wel op opgelost. U allen bedankt

M vr gr
Gijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan