links open lukt niet via opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin sk8erboy

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
ik heb opera internet browser. als ik bijv. een mailtje krijg van helpmij met de link naar de pagina waar ik een reactie gekregen, en dan klik op die link om naar de site te gaan, dan opend hij internet explore en dan gaat ie naar de site. maar ik wil graar dat hij opera dan opend om naar die site te gaan maar ik kan nergens een instelling vinden daarvoor.

wie weet waar ik kan instellen dat hij opera gebruikt als ik een link open?

En als je dit UITvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's), lukt het dan wel?

Ga naar Extra --> Voorkeuren en klik op Tabblad Geavanceerd Programma's (links).
Nu kun je Opera als standaard instellen.

idee van gezina werkt niet.

en als ik in opera naar extra > voorkeuren ga, kan ik nergens iets vinden met de woorden: geavanceerd programma's (links)

Select "File | Preferences" from the main menu in Opera.

Change to the "Default Application" tab.

Check the "Check if Opera is default browser on startup" option.

Click "OK".

Close all Opera windows (for best results, restart the system). Finally, restart Opera.

When the "Would you like to use Opera as your default application for viewing web pages?" prompt appears, click "Yes" to make Opera the default browser.
http://www.chami.com/tips/internet/043099I.html

Zo dan?

Heb je na dat idee uitgevoerd te hebben van Gezina al een keer pc opnieuw gestart? Ik denk namelijk dat hij dit namelijk DAN pas in werking treedt.
Hij slaat dit op in het register en voert het na de volgende keer opstarten pas uit. (als het goed is)

Of, ga in Opera naar Extra dan Voorkeuren dan links Standaardtoepassing selecteren en rechts "Bij opstarten of Opera de standaardbrowser is" aanvinken. Met zoveel hints moet het toch lukken. :)

Voorbeeld:

attachment.php

Bijlagen

• afbeelding1.jpg
    afbeelding1.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 693
Geplaatst door huijb
Of, ga in Opera naar Extra dan Voorkeuren dan links Standaardtoepassing selecteren en rechts "Bij opstarten of Opera de standaardbrowser is" aanvinken. Met zoveel hints moet het toch lukken. :)

jouw oplossing werkte, had voor de zekerheid even afgemeld en toen opnieuw aangemeld en hij kwam met de melding "wil je opera als standaart browser instellen" , ja gezegt en nu doet ie het idd:D

THX!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan