links openen niet in 'rechterframe'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patriezs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Ik maak een website voor mn broertje. Ik werk al heel lang met enkel een rechter en een linker frame, maar nu vond ik een 'top' frame ook wel leuk voor erbij. Het probleem is nu dat wanneer ik een link aanklik in het linkerframe (het menu), hij niet opent in het rechterframe, maar in een nieuw scherm. Hopelijk is het een beetje duidelijk. Wie kan mij helpen? Misschien heeft het nog zin als ik vermeld dat ik de site maak ik geocities en dat ik deze code probeer te gebruiken:

<A HREF="http://www.geocities.com/doel" TARGET="rechts.html">NAAM</A>

Voor de target moet je de naam van het frame gebruiken zoals die in het frameset staat als: <a href="" target="rechts"> dus niet de bestandsnaam.

Maar je kunt nog makkelijker <base target="rechts"> toevoegen aan de head-sectie van het menu, dan openen alle links in het rechts-frame.

Vr.Gr. Egel.

Ik heb het geprobeerd, maar hij blijft openen in een nieuw scherm.

Op dit moment zo:

<frameset rows=20%,80%>
<frame src="top.html">
<frameset cols="180,*">
<frame src="links.html">
<frame src="rechts.html">
</frameset>
</html>

maargoed, deze werkt niet ;) net als alle andere die ik geprobeerd heb. de frames staan wel goed, maar het openen gaat niet goed :confused:

Geplaatst door Patriezs
Op dit moment zo:
Code:
<frameset rows=20%,80%>
   <frame src="top.html">
   <frameset cols="180,*">
   <frame src="links.html">
   <frame src="rechts.html">
</frameset>
maargoed, deze werkt niet ;) net als alle andere die ik geprobeerd heb. de frames staan wel goed, maar het openen gaat niet goed :confused:

Probeer eens:
Code:
<frameset rows=20%,80%>
   <frame name="top" src="top.html">
   <frameset cols="180,*">
   <frame name="links" src="links.html">
   <frame name="rechts" src="rechts.html">
</frameset>

Je moet wel een naam geven aan je frame.. anders weet de browser nog niet waar ie naar toe moet verwijzen :D

Geweldig!
Ach ja, ik had wel al bedacht dat die rechter een naam moest hebben, maar toen werkte hij niet, maargoed, dat kan ook niet als hij de overige namen niet weet.
Bedankt! :thumb:
Nog een klein vraagje, is het mogelijk om de frames onzichtbaar te maken? Ik bedoel zodat je die lijnen niet ziet van de frame, maar dat ze er toch wel zijn?

Nog wat aanvulling:

Code:
<frameset rows="150,*" border="0" framespacing="0" frameborder="no">
 <frame src="top.html" name="top" scrolling="no" noresize>
 <frameset cols="180,*" border="0" framespacing="0" frameborder="no">
  <frame src="links.html" name="links" scrolling="auto" noresize>
  <frame src="rechts.html" name="rechts" scrolling="auto" noresize>
 </frameset>
</frameset>

rows="150,*" | het top frame komt waarschijnlijk ook het beste uit met een vaste hoogte
border="0" framespacing="0" frameborder="no" | zorgt ervoor dat de frames naadloos naast elkaar staan
noresize | in de frames zorgt ervoor dat je ze niet van grootte kunt veranderen
scrolling="no" scrolling="auto" | zorgt ervoor dat je alleen een scrollbalk krijgt als het nodig is

Vr.Gr. Egel.

Bedankt voor je aanvulling! Wanneer ik binnekort weer wat tijd kan vinden, ga ik er verder mee aan de slag!

Veel tijd kostte het me niet, de code werkt perfect, heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan