Links van de komma

• Onderwerp starter Onderwerp starter eltee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Ik heb een vraagje....

In mijn database 'Consignee' heb ik een tekstveld 'Consignee' waarin wordt aangegeven: divisie/afdeling/kantoor, naam

Voorbeeld: Buitendienst/Transport/Vlissingen, Dhr T.H. Rozenberg

Daarnaast het bewuste probleem rapport, in het rapport wordt nu de hele kraam aangegeven maar dit zit er niet uit..
Wat ik graag zou willen is dat het tekstveld wordt verdeeld over een tweetal lijnen.

divisie/afdeling/kantoor,
naam

Voorbeeld:

Buitendienst/Transport/Vlissingen,
Dhr T.H. Rozenberg

Voor de bovenste regel dacht ik dit: Left([Consignee],(InStr(1,[Consignee],",")-1))
Voor de tweede regel: Right([Consignee],(InStr(1,[Consignee],",")-1))

In beide gevallen krijg ik geen resultaat, zet ik nu de voorwaarde ' Left([Consignee],(InStr(1,[Consignee],",")-1)) ' op het rapport als source of moet dit nu bij opmaak????

Laatst bewerkt:
je zou eens kunnen beginnen met je database goed in te richten, want dit lijkt natuurlijk nergens op; één tekstveld met daarin 4 verschillende waarden. Een database werkt pas goed als hij enigszins genormaliseerd is. Dan ga je dit soort vragen ook nooit meer stellen, want dan heb je die problemen helemaal niet.

Helemaal gelijk, maar helaas ben ik niet de ontwerper van de database. Ik heb jammer genoeg niet de tijd om alles in een goede vorm te gieten, vandaar...

Ik zou er een functie voor maken, die de string in twee aparte matrixen zet; één die de string scheidt op de komma, en één die scheidt op het deelteken. De tweede string levert dan de respectievelijke divisie/afdeling/kantoor gegevens, de eerste de naam. Voorwaarde is dan wel dat de string consistent is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan