Links vanuit MSN openen in al bestaand scherm..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimpeer

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen is het zo dat als ik op een link klik die iemand mij doorstuurd via msn, deze zich opent in een scherm dat al open stond. Via andere pagina's of links vanuit word doet ie dit niet, alleen via msn. Ik heb al in de instellingen gekeken, maar kan niets vinden dat hier op wijst. Ik vind het heel erg irritant. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Groetjes Kim

Laatst bewerkt:
Kijk in Internet Explorer 7 via Extra, Internetopties, Algemeen, Tabbladen en dan Instellingen. Daar (onderaan) kun je regelen hoe links geopend moeten worden.

Staat er niet...

Ik heb internet explorer 6 en daar staat bij instellingen niets waarmee ik dat kan regelen. Er staat alleen hoe (vaak) ik wil dat de internetpagina's zich verversen...

Voor IE6 weet ik het niet meer (uit mijn hoofd). Maar probeer eens om op zo'n link in het gespreksvenster van MSN te gaan staan en dan rechts te klikken met je muis. Staat in het submenuutje dan niet ook "In nieuw venster openen"?

Dat heb ik al geprobeerd, maar dat staat er niet... En ik kan nergens in de instellingen van explorer of msn iets vinden dat op dit probleem slaat.

Probeer eens "Ctrl" ingedrukt te houden als op zo'n link klikt in MSN.

Dan doet ie helemaal niets, dan opent die de pagina uberhaupt niet. Maar het is toch uiterst vreemd dat mijn computer dit nooit deed, en nu opeens wel.

Of MSN, of Internet Explorer doet iets wat je niet wilt. In MSN (helaas, hier heb ik Windows Live Messenger) heb ik gekeken in Extra, Opties, Beveiliging. Er staan bij mij twee vinkjes, voor "Links toestaan in gespreksvenster" en voor "Windows Live Messenger openen als ik klik op een link naar een webpagina die met Windows Live Messenger wil communiceren". Als jij vergelijkbare vinkjes kunt zetten, probeer dan eens wat er gebeurt als je er een of twee niet aanvinkt.

Probeer deze registertweak, afkomstig van Kelly's Korner, nummer 274 rechts. Download het reg-bestandje naar je Bureaublad b.v. dubbelklik er op en ga accoord met toevoeging aan het register. Op z'n minst kun je dan voor een nieuw browservenster kiezen.

NB: heb je niets gevonden in Extra, Internetopties, Geavanceerd, naar beneden scrollen naar "Webpagina's bekijken" in IE6?

Ik had bij geavanceerd alle standaardinstellingen opnieuw ingeschakeld. Toen deed ie dus nog steeds vervelend, maar ik heb weer alles bekeken en toen zag ik opeens staan: snelkoppeling openen in bestaand webbrowser, of iets dergelijks, en die was aangevinkt. Dus ik heb hem ongedaan gemaakt en nu doet ie weer normaal! Jeej!
Al dat bovenstaande van msn live etc. had ik al geprobeerd. Toch vreemd dat ie via andere snelkoppelingen dan die uit msn wel gewoon in een nieuw venster opende en dat ie dat zo opeens deed. Vreemd. Maar het is in elk geval opgelost nu! Dankjewel voor alle antwoorden in elk geval! En voor het me nogmaals wijzen op 'geavanceerd' bij internet opties.

Groetjes Kim

"Vensters opnieuw activeren bij gebruik van snelkoppeling"

Staat dus bij internetopties, geavanceerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan