Links werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
156
Hallo mensen,

Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom.
Sinds ik bij mijn ouders de SP1 (W XP-Home)geinstalleerd heb, werken de links op www.startpagina.nl en www.leukestart.nl niet meer.
Wanneer ze op een link klikt, gebeurd er helemaal niets en dat WAS NIET zo VOOR het installeren van SP1.
Ik heb de CD van SP1 bij Microsoft aangevraagd i.v.m. het feit, dat mijn ouders nog met een inbel-modem werken.

Heel vreemd, IE staat bij geavanceerd en beveiliging net zo ingesteld als bij mij.
Java is ook geinstalleerd.

Wanneer ik mijn moeder vraag om b.v. naar www.microsoft.nl te gaan en daar op een link te klikken, werken die links wel. Ook andere sites werken de links.

Ik heb geen idee waar het probleem zit, en ik kan ook niet de pc terug zetten naar de datum van VOOR die tijd, want dat herstel-punt is er inmiddels niet meer helaas.

Wie o wie helpt me met het verlossende antwoord ?


Alvast bedankt, ook namens mijn ouders ....

Richard
 
Heb je toevallig ook Norton Internet Security als firewall?
 
Links

Nee, mijn ouders hebben geen firewall i.v.m. het feit dat ze een inbelmodem gebruiken en dus niet permanent op Internet zitten.

Richard
 
Links

Dank, maar zoals ik al aangegeven had, had ik Java ook al geinstalleerd ... Zie het eerste bericht.

Richard
 
Sorry... Staan de instellingen voor Java ook goed in Internetopties > Geavanceerd (JIT compiler enabled)?

Als dat zo is, is het bijna zeker een programma als Norton Internet Security, Zonealarm, ofzo, wat Javascript of popups blokkeert
 
Links

Mensen, het is voor mij in het geheel NIET logisch!
Alle andere links (op andere websites) werken wel.
Je zou haast denken dat er iets fout zit op die 2 sites.
Aan de andere kant, kan ik me dat niet voorstellen, omdat het bij mij WEL werkt.

Mijn ouders bellen in via een inbelmodem bij de KPN en nu weet ik, dat ze momenteel met werkzaamheden aan de web-mail bezig zijn, maar dat mag het probleem niet zijn (lijkt mij).

Het is dus nogmaals voor mij niet logisch.
Het is geen punt om XP opnieuw te installeren, maar liever niet natuurlijk ...

Evengoed iedereen tot zover bedankt!

Iemand anders nog een suggestie ?

Richard
 
Startpagina FAQ:

8. Als ik op een link klik gebeurt er niets.


Kijk allereerst of je misschien een programma gebruikt dat er voor zorgt dat je geen pop-up vensters meer ziet. De meeste mensen gebruiken deze programma's om reclame te weren, maar bij de startpagina wordt dit principe gebruikt om informatie te tonen. Soms moet je zo'n programmaatje dan de-installeren, soms kun je instellen dat het een uitzondering maakt voor bijvoorbeeld de startpagina. Als je een uitzondering maakt voor startpagina, dan moet je wel je temp. internetfiles legen en je PC opnieuw opstarten. Na het uitschakelen van zo'n programma moet je ook je computer opnieuw opstarten. Voorbeelden van dergelijke programma's zijn: Webwasher, Atguard (@guard), Addsoff, Popoff, Naviscope, Intermute, Norton Internet Security 2000, Panicware of AdSubstract. Of een ander beveiliginsprogramma/anti-virus programma als "webcontrole", "esafe" of "PC Cillin".
 
Links

Ja, dat staat net als bij mij:

Java-JIT compiler is INgeschakeld
Java console staat UITgeschakeld
Java logboek-registratie staat ook UITgeschakeld

Richard
 
Links

Hallo Kleinkramer,

Het is dus zo, dat mijn ouders niet eens DOWNLOADEN van Internet, nogmaals, ze werken met een inbelmodem en dat wordt ze gauw te duur.

Het is een KAAL geinstalleerde W XP-Home met SP1.
MEER staat er niet op hun computer.

WAS het maar zoiets wat je aangeeft, dan was ik er gauw achter natuurlijk.
Ze gebruiken GEEN firewall en GEEN Anti-virus programma, gewoon KAAL zoals XP is.
Dat is het gekke van alles. Alle instellingen staan net zoals bij mij, Java geinstalleerd, mag allemaal NIET baten.

Het meeste wat er gedaan wordt is mail ophalen en dan wordt de verbinding ook METEEN weer verbroken.

Richard
 
Links

Hoi DarkZen,

Net jou suggestie geprobeerd, maar ook dat werkt niet.
Iedere keer wanneer ze op een link klikt, komt er links onderaan te staan: Fout op de pagina.

That's all. Ik wordt er een beetje moedeloos van, ik denk dat ik er maar naar toe ga, het één en ander ga proberen en als laatste W XP maar opnieuw installeren, OF Microsoft bellen.

Bedankt voor je moeite ...

Richard
 
Links

Mensen,

Allemaal bedankt, het heeft helaas NIET mogen helpen allemaal.
Ik heb W XP bij mijn ouders maar opnieuw geinstalleerd en natuurlijk is het probleem nu opgelost.

Evengoed iedereen bedankt voor het meedenken ...

Gr.,
R. Bol
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan