linkshandig toetsenbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cova
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cova

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hallo,

Ik neem aan dat de meeste wel weten dat wanneer je ctrl + alt drukt je het toetsebord voor linkshandig instelt druk je nog een keer weer rechtshandig etc etc om de een of andere reden reset mij toetsenbord iedere halve minuut naar links handig terwijl ik niet ctrl + alt gebruik hoe komt dit en hoe zet ik dit uit ?

G.v Arno

Is dat zo? Ik heb nog nooit mee gemaakt dat mijn toetsenbord ineens anders typt… (Tenzij de landinstellingen zijn gewijzigd)

Het schakelt dus om wanneer je CTRL + ALT inhoudt of wanneer je die gewoon 1x samen indrukt?

Als dat zo is, waarom merk ik dan niets bij CTRL+ALT+DEL? Daar zit die combo toch ook in...

Hoi,

Moet je me toch eens vertellen wat een toetsenbord voor linkshandigen is .....
Nu ben ik al jarenlang (vanaf mijn geboorte eigenlijk) zo links als een looien deur en maak ook al jaren gebruik van de pc (niet vanaf mijn geboorte maar vanaf 1986) maar van een 'linkshandig toetsenbord' heb ik nog nooit gehoord.
Ik stel me zoiets voor als een poiuy-in plaats van een qwerty-toetsenbord?
Of waarbij het 'rekenblok' of de pijltjestoetsen en Del-Home-End_PgUp-Dn opeens aan de andere kant zitten ..... :D

Het omzetten van de muisknoppen voor linkshandigen .... die ken ik (maar adviseer ik nooit) maar van een toetsenbord .... ?

ik dacht wanneer je ctrl en alt deed dat je dan de key´s iets veranderden en dat dat dan voor linkshandigen makkelijker was waar is het anders voor maar het komt er dus op neer dat b.v : nu op de plaats van pijltje naar rechts staat

Ok ... er zijn toetsenborden voor 'linkshandigen' waarbij het numerieke deel aan linkerkant zit ... maar da wist ik al.
Zelf gebruik ik een DiNovo met een los numeriek gedeelte.
Blijft het punt dat bij al deze toetsenborden het - zeg maar - 'pijltjestoetsgedeelte' nog steeds aan de rechterkant zit ... vreemd.
Overigens ervaar ik dat nu juist als een pré voor linkshandigen, aldus:

Ik heb de muis links van het toetsenbord.
Ik merk dat ik geneigd ben om voor het navigeren (in documenten en op sites etc.) toch ook vaak de pijltjestoetsen (niet voor niets ook wel 'navigeertoetsen' genoemd!) te gebruiken.
Als ik niet tiep, dan heb ik links m'n muis en m'n rechterhand 'aan de knoppen'. Kijk en dát kunnen rechtshandigen dan weer niet :p

Overigens blijft de opmerking van Cova vreemd, want wat zou nu de functie zijn van een toetscombinatie die 'iets' aan het toetsenbord links- dan wel rechtshandig zou instellen ...... serieus: het is voor mij nog steeds een raadsel !!!!

ik zelf heb daar zelfs geen ervaring mee.

hmm... het is nu opgelost het toestenbord is op de een of andere manier op nederlands ingesteld terwijl het een toetsenbord uit de vs is.

Juist, het ging dus om de toetsenbordinstelling... Toevallig de handleiding in mijn handtekening gevolgd?

nope maar heb ook vista maar had het vrij snel gevonden toen ik wist wat ik moest zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan