Linkshs Wireless G Acces point hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

remixzYE

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2009
Hallo,

Ik heb gisteren een laptop aangeschaft, de Acer Aspire 8530, en daarbij heb ik ook een Linksys Wireless G Acces point gekocht. Dit is de situatie;

1 PC boven en een laptop. Ik heb een modem van Motorola, een router van E-Tech en de linksys. Heb ik de router van E-Tech nog nodig? Want ik krijg mijn draadloos netwerk maar niet in de lucht, terwijl het gewoon via een kabel wel werkt.

Mvg

Een accesspoint is transparant, dus als je de accesspoint rechtstreeks zou aansluiten aan de modem dan kan maar 1 pc tegelijk internetten.
Laat je de e-tech ertussen, dan kunnen meerdere mensen tegelijk internetten (bedraad en draadloos), vooropgesteld dat de e-tech meerdere LAN-poorten heeft.

Bedenk daarbij ook dat het vrijgeven van het ip-adres door je provider ook tijd kan kosten, dus ik zou zeker die e-tech er tussen laten staan.

Alternatief is natuurlijk om een draadloze breedband router te kopen. Dan heb je maar draadloze router + de modem van de provider) ipv. accesspoint + e-tech router + de modem van de provider.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey,

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt, maar mijn vraag is , hoe installeer ik dit? Want het is me nog niet gelukt na een paar uur er zelf mee bezig te zijn en een upc medewerker aan de lijn te hebben gehad. Het draadloos netwerk kan m'n laptop gewoon niet vinden. Iemand die het me misschien stap voor stap kan uitleggen?

Gr.

Hoi,

Je moet normaal eerst het accesspoint configureren zodat het in dezelfde IP-range kan werken als datgene wat je router verdeelt.

bvb. indien je router IP-adressen toekent in de range 192.168.0.100 tot 192.168.0.150, dan moet je de accesspoint een IPadres toekennen in deze range.
Je kan dit ook automatisch laten doen maar tussen toestellen van verschillende merken kan dat weleens niet zo goed werken.

Het beste is dus het AP even rechtstreeks met de kabel aan je PC te hangen en een statisch adres geven. De linksys toestellen werken meestal in de 192.168.1.xxx range, je moet dan wel ervoor zorgen dat ook je PC in dezelfde range zit, anders zien ze elkaar niet.
Je PC kan je desgevallen zelf even handmatig een IPadres toekennen om met het Accesspunt te kunnen cmmuniceren tijdens de setup.µ

Hey,

Bedankt voor je reactie. Ik snap alleen niet wat ik nu precies te doen. Ik moet een utp kabel van de AP naar m'n laptop verbinden? Zodat de AP alleen verbonden is met de pc , en niet met de modem? Zodra ik dit gedaan heb, hoe moet ik dit statisch ip dan instellen enz? Ik ben niet echt van het netwerken, dus snap er niet echt heel veel van.

Gr.

Eerste stap is uitzoeken in welke reeks de e-tech ip-adressen uitdeelt. Betekent dus bedraad een pc/laptop aansluiten op een van de LAN-poorten van de e-tech.
Dan doen op pc/laptop: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Er zal een ip-adres genoemd worden (op Vista het IPv4 adres genoemd) die aangeeft welk netwerk de e-tech op LAN aanbiedt. Meestal zal dat iets zijn als 192.168.x.x of 10.x.x.x
Is het een 192.168.x.x adres, dan via de cd-rom van de Linksys zo'n 192.168.x.x adres vast instellen. Kies daarvoor een relatief veilig eindnummer, dus stel dat de pc/laptop 192.168.1.33 gekregen heeft, stel dan als vast ip-adres op de Linksys 192.168.1.200 in.
Via diezelfde cd-rom kun je dan ook het draadloze gedeelte instellen.

Kijk in de bijgeleverde handleiding hoe de Linksys met de cd-rom kan worden geconfigureerd.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan