Linksys 2.4Ghz router, poorten openzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hallo

Ik heb een programma zodat je live radio kan uitzenden, Microsoft Media Encoder. Deze gebruikt poort 120.
Nu wil ik graag dan als iemand (maak niet uit waar op de aardbol) mijn ipadres (80.123.123.123:120) radio kunnen luisteren.

Ik kan verschillende instellingen instellen:
Port Range Forward, DMZ en QoS, TPC, UDP, Both

Wat moet ik instellen voor een veilige verbinding?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt ;)

DingesVanDinges

Laatst bewerkt:
Je dient de poort die je hebt gebruikt in het programma open te zetten (als die al niet open staat) en te forwarden naar de juiste pc. B.v. 192.168.2.101
zie plaatje van mijn router.

Bijlagen

• port.jpg
    port.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 128
Dankjewel,

Ik kan echter enkel TCP kiezen, niet beide (TCP/UDP).
Maakt dit iets uit wat betreft de verbinding (veiligheid)?

Alvast bedankt ;)

DingesVanDinges

Laatst bewerkt:
Als men wil luisteren dienen de mensen inderdaad het IP-adres, dat je van je provider op dat moment hebt, in te typen gevolgd door :poortnummer.
Probeer eerst eens tcp bij de poort in te vullen, volgens mij moet het dan al werken.

Hoi,

Ik kan nergens Enable/Disable kiezen.
Er is wel een selectievakje maar deze is voor het verwijderen neem ik aan.

Alvast bedankt ;)

DingesVanDinges

Laatst bewerkt:
Dat vakje hoef je niet aan te vinken. Wanneer ik dat vakje aanvink en kies voor "delete" verderop de pagina (staat niet op het plaatje) dan wordt die regel verwijderd. Er staat/hoeft dus standaard geen vinkje in. (sweex wireless router)

erbicom zei:
Dat vakje hoef je niet aan te vinken. Wanneer ik dat vakje aanvink en kies voor "delete" verderop de pagina (staat niet op het plaatje) dan wordt die regel verwijderd. Er staat/hoeft dus standaard geen vinkje in. (sweex wireless router)

Gekeken maar dat vinkje enabele moet ik wel aanvinken anders blijft hij dicht en dat moeten we niet hebben :D

Bedankt ;)

DingesVanDinges

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan