linksys 48 mbs

Status
Niet open voor verdere reacties.

p dexter

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
linksys haalt 48 mbs

hallo,

mijn linksys wireless 2.4 ghz kaart op een 54mbs linksys router haalt vaak voortdurend maar 48 mbs, soms zelf daaronder terwijl signaal uistekend is. is dit normaal? met mijn vorige sweex was het vaak nog constant 54mbs.

Laatst bewerkt:
Er van uit gaande dat de linksys op dezelfde plaats staat als de sweex.... [dus niet meer gewapend beton voor z'n kiezen krijgt]... kan het zijn dat er meerdere netwerken [of andere 2,4 GHz apparaten] op hetzelfde kanaal zitten, dus verliest de linksys tijd met het uitvogelen wat wel "goed" is en wat "rotzooi" is [interferentie]... probeer eens wat andere kanalen... werkt dat niet, zet dan de antennes in een andere stand....

Er van uit gaande dat de linksys op dezelfde plaats staat als de sweex.... [dus niet meer gewapend beton voor z'n kiezen krijgt]... kan het zijn dat er meerdere netwerken [of andere 2,4 GHz apparaten] op hetzelfde kanaal zitten, dus verliest de linksys tijd met het uitvogelen wat wel "goed" is en wat "rotzooi" is [interferentie]... probeer eens wat andere kanalen... werkt dat niet, zet dan de antennes in een andere stand....

hmm, 't blijft inderdaad proberen, die sweex router had ik zelfs nog verder weg als mijn linksys + muur ertussen, deur dicht en uitstekend signaal met 54mbs.

trouwens fatsoenlijke win xp configuratie van de kaart zelf icm linksys utility lijkt onmogelijk, steeds heb ik er problemen mee. o.a pakt hij mijn key steeds niet. kan 't zo zijn dat zonder de xp config je minder snelheid haalt? niet toch lijkt me.

Laatst bewerkt:
Vreemd dat de key soms geweigerd wordt....
Ik weet niet in welk type huis[flat, etc.] je woont.... maar... weet je zeker dat je op je "eigen" router zit.......? [geef het ding eens een aparte naam.. "olifant" of zo...] of op die van een "buurman" die ook toevallig een linksys heeft......
[ik vraag dit omdat ik dit recentelijk in een flat meemaakte....... ]

Vreemd dat de key soms geweigerd wordt....
Ik weet niet in welk type huis[flat, etc.] je woont.... maar... weet je zeker dat je op je "eigen" router zit.......? [geef het ding eens een aparte naam.. "olifant" of zo...] of op die van een "buurman" die ook toevallig een linksys heeft......
[ik vraag dit omdat ik dit recentelijk in een flat meemaakte....... ]

ik heb toch echt een eigen ssid, en er zijn idd meerdere linksys in de flat maar die kan ik niet op inloggen-> beveiligd.

OK... dan lijkt het er meer op dat de snelheid geremd wordt door interferentie met andere 2,4 GHz gebruikers... in dat geval kun je alleen maar op "try and error" basis wat gaan "vogelen" met de kanalen en de positie van de antennes.....

OK... dan lijkt het er meer op dat de snelheid geremd wordt door interferentie met andere 2,4 GHz gebruikers... in dat geval kun je alleen maar op "try and error" basis wat gaan "vogelen" met de kanalen en de positie van de antennes.....

ok, maar is dat nou echt effectief, die antennes goed zetten?

Als je weet dat de "slag om Arnhem" ["een brug te ver"] hopeloos de mist in ging omdat de Amerikanen hun antennes rechtop zetten en de Engelsen een draad spanden [horizontaal] en ze er daarom niet in slaagden om de afstand Arnhem- Son en Breugel [per zender] te overbruggen, waardoor het in Arnhem een bloedbad werd....... Door de positie van je antenne te wijzigen [bijv. horizontaal i.p.v. verticaal] hebben de "buren" ook minder mogelijkheid tot "inspraak" oftewel storing.... het kan dus helpen om de interferentie terug te brengen.....

Als je weet dat de "slag om Arnhem" ["een brug te ver"] hopeloos de mist in ging omdat de Amerikanen hun antennes rechtop zetten en de Engelsen een draad spanden [horizontaal] en ze er daarom niet in slaagden om de afstand Arnhem- Son en Breugel [per zender] te overbruggen, waardoor het in Arnhem een bloedbad werd....... Door de positie van je antenne te wijzigen [bijv. horizontaal i.p.v. verticaal] hebben de "buren" ook minder mogelijkheid tot "inspraak" oftewel storing.... het kan dus helpen om de interferentie terug te brengen.....

ha ha toevalig woon ik in dat voormalig oorlogsgebied:confused:

bedankt verder.

Laatst bewerkt:
Best is om niet de linksys software voor configuratie te gebruiken maar om alleen de drivers te installeren. Ben daar een keer bijna 1/2 mee aan het rommelen geweest.

En wat ook uit maakt welke firmware zit er in de router.

Best is om niet de linksys software voor configuratie te gebruiken maar om alleen de drivers te installeren. Ben daar een keer bijna 1/2 mee aan het rommelen geweest.

En wat ook uit maakt welke firmware zit er in de router.

ja, bij mijn sweex had ik ook de utility weggelaten, ging idd veel beter. ook onder win xp configureren etc. ik wist ook nog van niets, veel connect problemen met die utilitys icm met xp.

Laatst bewerkt:
zodra je aangeeft in de lynksys monitor dat je xp config wil gaat 't bij mij direct de mist in wat ik allemaal ook probeer.

Dit is hoe ik het gedaan heb.

De linksys software deinstalleren. Rebooten.

Na opnieuw opstaren gaat hij nieuwe hardwarezoeken. En dan het pad naar alleen de drivess opgeven. Zijn wat .sys en .inf files. Staan op de cdrom.

Dit is hoe ik het gedaan heb.

De linksys software deinstalleren. Rebooten.

Na opnieuw opstaren gaat hij nieuwe hardwarezoeken. En dan het pad naar alleen de drivess opgeven. Zijn wat .sys en .inf files. Staan op de cdrom.

ik kijk 't nog effe aan, is die xp config eigenlijk strikt noodzakelijk ook al werkt 't verder ook prima?

Laatst bewerkt:
Als je de kaart wilt gebruiken wel. Aners komt hij niet bij je netwerkkaarten te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan