linksys access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Hallo,

ik heb vandaag een nieuwe adsl aansluiting bij wanadoo gekregen. Alles draadloos werkt perfect met macadres filter en WPA inclusief thuisnetwerk.

Echter in de " ou de " situatie had ik een draadloos accesspoint van ;linksys 2.4 khz 54g. Deze wil ik verkopen maar ik vraag mij af of mijn gegevens nu in het accesspointje staan. Moet ik dat resetten?

Als ik het accesspointje aansluit middels een kabel op mijn PC kan ik het niet via een ip-adrs bereiken. Weet iemand hier een antwoord op? of het gereset moet worden en zo ja hoe dan?

Alvast bedankt

Groet, Ron
:o

Ron,

gefeliciteerd, jij bent de man die ik moet hebben, maar eerst het resetten van je linksys router; als je deze aangesloten hebt op het stroomnet (lampjes branden ;) ) dan heb je grote kans als je de resetknop 10 tellen vast houdt de fabrieksinstellingen ingesteld staat (de ene keer lukt het me wel de andere keer niet); het resetten zie je aan het snel opeenvolgend knipperen van de ledjes; als je via het ip-adres in het configuratiescherm komt kun je onder, ik geloof Status, ook de fabrieksinstellingen terugzetten.

groet, Oege.

Laatst bewerkt:
Ron,

dan nu mijn vraag aan jou:
zou je mijn vraag, titel "geen verbinding met adsl Wanadoo via Linksys" eens willen bekijken?
maak je nu gebruik van een router geleverd door W. of een eigen apparaat?
misschien kun jij me een hint geven.

bedankt alvast.

Oege

Hi Oege,

Ik hoop dat ik je kan helpen.

Ik heb de lifebox van W. zonder router of andere apperatuur. Ik ga ff je vraag lezen.

je hoort van me

Groet, Ron

Nogmaals Hi Oege,

zoals je misschien hebt kunnen lezen is dat above my skills. Echter wil ik je wel bedanken voor de tip. Inderdaad ongeveer 10 sec de reset knop indrukken levert een stel knipperende lampjes op.

Ron,

je hebt me meer geholpen dan je denkt, ook uit reaktie van anderen maak ik de conclusie dat ik of mijn gateway terug breng of van provider verander, hier moet ik nog een nachtje over slapen.

wat me nog te binnen schiet: het configureren / benaderen van je "oude" router moet je via het netwerkkabeltje doen en niet draadloos (als je het op deze manier al niet geprobeerd had); dan kun je controleren of je instellingen ook daadwerkelijk de fabrieksinstellingen zijn.

good luck en veel plezier op het wijde net

Oege.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan