Linksys BEFSR41 blokkeert hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Ik heb een PC met XP pro, geh.1024Mb AMD sempron3000+.
Internet UPC (chello light)
Router: Linksys BEFSR41
Kan geen upgrade doen, deze pakt hij niet.

Wanneer ik rechtstreeks verbinding maak met chello, kan ik door kennis geholpen worden met HULP OP AFSTAND.
Echter wanneer de Router er tussen zit lukt het niet om hulp op afstand toe te staan.
Dus in de instellingen van de router moet iets gebeuren, maar ik kan er niet achterkomen wat precies.

Is er iemand die het geduld op kan brengen en mij daar meer over kan vertellen.

Alvast bedankt
Arie 2507

Hoi puppy

Goeie opmerking. Maar volgens mij moet ik op één of andere manier poorten openzetten in de router omdat daar de schoen wringt.
toch zal ik Hamachi er eens op zetten om te zien hoe dat werkt, maar de vraag blijft hoe ik zonder hamachi simpelweg hulp op afstand kan ontvangen. Ik kan bij kennis wel op de pc komen maar hij bij mij dus niet. (zonder router wel)

Misschien wat omslachtig omschreven maar ik denk zo duidelijker te zijn.

Arie2507

heb je in de firewal van xp wel hulp op afstand aangevinkt.

Heb inmiddels Hamachi geinstalleerd en op deze wijze werkt hulp op afstand idd perfect.
Blijft eigenlijk alleen de vraag hoe het kan dat zonder hamachi dit niet lukt.
Maar tot zover alvast bedankt voor de tip.

Arie2507

Lijkt mij dat je in het Port-forwarding gedeelte van de BEFSR41-configuratie poort 3389 (TCP) moet forwarden naar de pc waar je via Hulp-op-afstand verbinding mee wilt laten maken.

Het aldaar in te vullen interne ip-adres kun je op de betreffende pc achterhalen met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,
Wat jij schrijft heb ik ook al geprobeerd, maar werkte niet.
Ik heb twee PC's draaien. De ene is ip 192.168.1.103 de ander 104.

Volgens mij zou die dat eigenlijk dan moeten doen.

Maar omdat ik er nu Hamachi tussen heb gezet is het lastig controleren.
Dus ik denk dat ik het zo maar laat.

Maar zonder Hamachi werkt het dus niet.

Ik zal er komende week nog eens uitgebreid mee gaan stoeien.

Tot zover bedankt voor de reactie.

Groeten
Arie

Wat je ook niet vergeten moet is nakijken of je firewall geen problemen ermee geeft (de poort blokkeert o.a., en/of het hulp-op-afstand programma geen server-rechten geeft).

Ik heb bijvoorbeeld in ZoneAlarm Free de beveiliging op de Internet-zone op Medium moeten zetten om het mogelijk te maken (en ook de verschillende software die erbij gebruikt wordt server-rechten gegeven).

Met server-rechten bedoel ik het recht om vanaf een andere pc danwel het Internet er een verbinding te mogen maken met het server-programma (zoals Hulp-op-afstand, maar in andere situaties bijvoorbeeld een op de pc draaiende webserver, ftp-server, mail-server etc.)

Succes,

Tijs.

Tijs,
Die instellingen in de firewall zijn goed.
per slot van rekening kan ik zonder router wel hulp op afstand ontvangen.
Maar... niet geschoten is altijd mis.

Groeten,
Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan