Linksys BEFSR41 resetten/installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo,
ik was begonnen om m.b.v. www.portforward.com een poort open te zetten. Het lukte aardig, ik heb reeds een statisch IP adres,.. ingesteld, maar toen moest ik op de router server raken.
Voor het password klopten de gebruikelijke gegevens niet (admin/admin,....) en nu heb ik gevonden dat ik de router moet resetten.
Ik zit hier in een studentenhuis met 10 kamers en waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar/beheerder een anders login en password ingesteld.

To the point:
Is het mogelijk om gewoon de router te resetten met het knopje dat daarvoor bedoeld is en zo de standaard gebruikersnaam (niets) en password (admin) te gebruiken.
Welke instellingen dien ik dan opnieuw te doen (op mijn laptop/eventueel bij anderen/op de router?
Ik heb er niet heel veel ervaring mee, maar als ik wat opzoek kan ik dat altijd wel uitvoeren.

Is dit snel te doen of geeft het een hele berg werk? En is de slaagkans reëel, zodat het hele huis dadelijk niet zonder internet zit door mij?

Alvast hartelijk bedankt

internet: Telenet
router: Linksys BEFSR41
Netwerk via kabels (laptops/pc's)

Als je de oude instellingen van je router overneemt zoals naam van het draadloos internet zal het geen probleem zijn.
Wel even je draalose bev. weer instellen in de router.
Wel even de gegevens van Telenet weer invoeren die je gekregen hebt.

Resetten 5 sec drukknop indrukken.

Complete instructie kun je downloaden bij
LINKSYS.

Hieronder nog een site over draadloosnetwerk instellen.

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_installeren/1

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Welke gegevens zijn dat? Kan ik die via mijn laptop vinden?
Het gaat over een bekabeld netwerk. Dat had je even gemist, ik weet niet of het veel uitmaakt.
Dus ik kan nu even voor de zekerheid alle gegevens overschrijven die nu bij internetverbinding gekozen zijn en dan kan ik resetten?
Wat dien ik eigenlijk allemaal in te geven op de router server? Het is de eerste keer dat ik dit doe.
Ik herhaal: de gegevens die ik van telenet gekregen zou hebben heb ik niet, tenzij terug te vinden op mijn laptop.

Groetjes Kristof

Je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord nodig afgegeven door TELENET

Al geprobeerd in te loggen met login en admin?

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen een mailtje sturen naar mijn kotbaas.
Bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan