Linksys Befw11s4 Loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Hallo mensen een zeer hardnekkig probleem. Ik heb een Linksys draadloze router Befw11s4 v2 en een daarbijbehorend draadloos kaartje. Ik heb verder een pc via kabel aan de router verbonden en daar had ik tot nog toe geen problemen mee. De laatste tijd was mijn draadloze verbinding goed maar de snelheid waarmee ik op het internet ging was maar 50K/B terwijl ik boven de 600K/B haal als ik gebruik maak van een kabel.

Nu gebruik ik het draadloze kaartje niet maar loopt die router telkens vast. Zou iemand kunnen weten wat het probleem is of er een nieuwe firmware voor mijn type te vinden is? Ik zie op de linksys wel een nieuwe firmware maar die is niet voor mijn versie router namelijk versie 2. Of heeft iemand ervaring gehad met dit probleem?

DAnk je wel!

Geplaatst door Mastertje
Hallo mensen een zeer hardnekkig probleem. Ik heb een Linksys draadloze router Befw11s4 v2 en een daarbijbehorend draadloos kaartje. Ik heb verder een pc via kabel aan de router verbonden en daar had ik tot nog toe geen problemen mee. De laatste tijd was mijn draadloze verbinding goed maar de snelheid waarmee ik op het internet ging was maar 50K/B terwijl ik boven de 600K/B haal als ik gebruik maak van een kabel.

Nu gebruik ik het draadloze kaartje niet maar loopt die router telkens vast. Zou iemand kunnen weten wat het probleem is of er een nieuwe firmware voor mijn type te vinden is? Ik zie op de linksys wel een nieuwe firmware maar die is niet voor mijn versie router namelijk versie 2. Of heeft iemand ervaring gehad met dit probleem?

DAnk je wel!

Weet je echt heel zeker dat hij vastloopt??? Dat het niet wat anders is ? (hoe zie je trouwens dat hij vastloopt???? )
Routers lopen al niet zo gauw vast, en Cisco (Linksys) routers al helemaal niet.
Kijk even of er een resetknop op de router zit, en probeer anders via je browser de router naar de default installingen terug te zetten (alleen doen als je weet hoe je alles moet instellen)

Je hebt dus geen problemen met je modem resp als jedirect daar op aansluit zijn er geen problemen ?

Nee met de modem niks mis mee. Als ik kijk dan branden alle lichten van de linksys router. Ff adapter eruit en hij doet het weer. Is met name als ik iets dowload en het gaat snel dan valt de verbinding dus weg.

OK,dan zit het probleem in het tweede stuk.

Is het alleen bij downloaden en niet bij het surfen of e-mailen ?
Werk je met XP en SP2 ?

Als ik normaal surf dan is er geen probleem maar als snelheid van downloaden te snel is of zo dan valt ie uit. Ik werk inderaad met xp en sp2.

Geplaatst door Mastertje
Als ik normaal surf dan is er geen probleem maar als snelheid van downloaden te snel is of zo dan valt ie uit. Ik werk inderaad met xp en sp2.

En dat downloaden heeft te maken met P2P progjes misschien ?

Geplaatst door Mastertje
Nee met name als ik gebruik maak van DAP

OK.En als je dat nou eens gaat vervangen door een ander progje en in het register van XP meer verbindingen openzet die door SP2 zijn gesloten ?

Sorry late reactie.

Ik weet het allemaal niet nu doet ie het weer wel. Alleen draadloos gaat na een tijd echt dramatisch. Ik ga maar eens op sturen denk ik want garantie is bijna verlopen kunnen ze even checken wat er mis mee is. Bedankt voor je tijd!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan