Linksys DMA2100 Media Extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo, :thumb:

Ik zou graag de Linksys DMA2100 Media Extender kopen maar ik heb nog enkele vragen erover.
Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven op deze vragen... :)
Waarvoor ik dit apparaat zou aankopen is om op elke laptop in ons huis televisie te kunnen kijken.
Is dit mogelijk?

Ik begrijp het systeem in zijn geheel niet helemaal?
Zo begrijp ik het:

Je hebt het apparaat zelf dat is aangesloten op een televisie.
Aan die apparaat is een tv kabel aangesloten.
Dit apparaat geeft de mogelijkheid om dan tv te kunnen kijken op elke pc en alle media die op elke pc staat te kunnen bekijken op élke pc?
Dus samengevat een centraal apparaat dat tv uizendt en het mogelijk maakt om alle media op elke pc ook te kunnen bekijken
Zijn dit de mogelijkheden van dit apparaat??

Danku voor de moeite!! :D

Wouter

Edit: Mijn pc is een toshiba A300-1SR...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vond het een onding! Ikzelf heb hem ook gehad.

De media extender is bedoeld om via je (vista) pc met media center (ondertussen waarschijnlijk ook win7) je foto's,films en mediabestanden draadloos te streamen naar je tv! Zodat je rustig vanaf je bank al je bestanden die je op je pc hebt staan kunt zien. Er zitten 2 antennes aan die ervoor moeten zorgen dat het streamen lekker loopt.

Nou vergeet het:(

Er is tenminste de wireless n versie nodig en dan het liefs dual band! (2,4 én 5 ghz) De normale wireless g voldoet niet, omdat het beeld traag en stotterend overkomt! Ook als je een film wilt zien die op je pc staat moet je ervoor zorgen dat het geen video_ts of iso bestanden zijn. De speler herkent alleen mpeg,avi en xvid!

Wat ik weet is van tv kijken geen sprake!

Het apparaat is in ieder geval niet aan te bevelen. En mocht je het toch doen, haal dan de 2200 die heeft een dvd-speler die de dvd's kan up-scalen naar bijna full hd!

Dus als ik het goed begrijp gaat het zo:

Van pc naar tv:

Films, Foto's, Muziek en Alle andere bestanden die op de pc's staan.

Van apparaat naar pc:

Tv kijken op pc via dat apparaat??
Is dit compatibel met mijn laptop??? (Toshiba A300-1SR)

Bedankt dat je al hebt geantwoord!! :D

Dat klopt! En je laptop is compatible als er maar mediacenter op staat! Mediacenter is essencieel als je dit appataar wil gebruiken.

Gewoon tv kijken op je laptop met de extender gaat niet. Je zult het moeten zien als een mediaspeler! Misschien als de laptop of pc een tv kaart heeft, dat je dan wel tv kunt kijken. Maar dat weet ik niet, dat heb ik zelf niet geprobeerd!

Er zit ook een netwerk (lan) aansluiting op, zodat je via lan je netwerk in kan. Draadloos is waardeloos. Zelfs internetradio wat er ook op zit hapert als het wireless wordt gestreamd!

Ik zou dit apparaat voornamelijk aankopen om draadloos televisie te kunnen kijken op mijn laptop....
Maar dit gaat dus blijkbaar niet.. :p
Welk apparaat is daarvoor wel geschikt??

Hoi,

Ik weet niet of er al iets is op de markt waardoor je draadloos tv kan kijken op je laptop:confused: Er zijn wel tv kaarten en usb sticks waardoor je ned.1-2-3 kunt kijken. (dvb-t tuner) Maar of je daarmee ook commerciele zenders kunt kijken weet ik niet! En volgens mij is het ook niet draadloos.

Misschien met digitenne van kpn?!

http://www.winkelkraam.nl/advertenties/gratis-digitenne-van-kpn-op-uw-computer_9480.html

Anders ff een nieuwe topic aanmaken en de vraag stellen. Voor mij houdt het hier ook verder op:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan