Linksys draadloos netwerk extender RE2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Net alle problemen met Sitecom (zie vorige posts) opgelost door alles te vervangen door Linksys (router, switch, access point) en nu wil de Linksys N600 (RE2000 netwerk extender) niet gekoppeld worden.
Heb al een lange chat gehad met de helpdesk, maar probleem nog niet opgelost.

Als ik geheel volgens de gebruiksaanwijzing vanaf de laptop de N600 wil benaderen, duurt dat al erg lang voor deze in beeld komt (afstand tussen router en N600 is dan max 2-3 meter) en daarna geeft het systeem steeds aan Wachtwoord niet correct.
Dit is exact overgenomen van de installatie van de router en werkt op alle draadloze devices (tablet, iPhones e.d.), maar als de N600 in de lucht is, werken die niet meer en krijgen steeds het verzoek om in te loggen.

Alle cat 5e apparaten werken wel goed.

Heeft geen haast, maar is gewoon storend.

Ed (posco)

Om te beginnen, heb je al geprobeerd om het apparaat te benaderen via de ethernet poort?
En volgens mij ondersteund het geen WPS? Ik wil dit nog even weten voordat ik je misschien wat informatie kan geven!

~Rick

Rick,
dank voor de snelle reactie, ik heb met de US-helpdesk aan het oor de extender aangesloten op een poort van de switch, heel even ging het toen goed maar na enige ogenblikken ging het hele netwerk down.
Volgens de verpakking ondersteunt het wel WPS, maar dat gebruik ik verder niet binnen mijn netwerk, ik gebruik een MAC-toegang en een wachtwoord.
Nu ik de extender losgekoppeld heb van het netwerk (gewoon de stroom eraf) kan iedereen weer met wifi werken.
Het zou dus ook aan de extender kunnen liggen, maar dan is het simpel op te lossen.
gr.,
Ed

Probleem voorgelegd aan Linksys USA, die gaven aan dat er een software probleem is in de RE1000 en RE2000 serie, wordt zsm aangepast.
Om zelf het probleem op te lossen heb ik de RE2000 vervangen (goede service van Alternate) door een RE6500. Alles werkt nu naar behoren oftewel 5 van de 5 streepjes zijn constant zichtbaar op Wifi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan