Linksys E1200

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Gear;
-Vista machine
-W7 machine
-Linksys E1200 (wireless router)
-Dell 1135n Laser MFP

De pc's zijn beiden uitgerust met draadloos internet. De netwerk printer is via setip prog ingesteld op ip/gateway 192.0.0.192.
Hoe kan ik de printer in het netwerk teovoegen? Is hiervoor een static route op de Linksys E1200 nodig? Zowel Vista als W7
herkennen de printer niet.

reeds gezien,
/Het connecteren van de printer aan de router en vervolgens installeren is niet gelukt.
/Het toevoegen van een printer levert niets op alleen op usb en een share. Hiervoor moeten beiden pc's aan staan.:P

wat is het ip-adres van de linksys, want de printer moet in de zelfde ip-range zijn als de linksys e1200.

Ik heb een switch gekocht om mijn uitrusting compleet te maken;

Gear;
-Vista machine
-W7 machine
-Linksys E1200 (wireless router)
-Dell 1135n Laser MFP
-3com switch

Kan ik de printer verbinden met de switch die ook d e pc's met elkaar verbinden? De printer bijv.
een static adres geven 192.168.1.50 (in de range van 192.168.1.0 - 192.168.1.100?

Hoe configureer ik dan de ip config?

je kunt het automatisch laten doen, maar als het niet automatisch gaat moet je iets uitkiezen tussen 192.168.1.2-192.168.1.99

De printer is niet draadloos. De 3com switch staat tussen de twee pc's aangesloten. De printer heb ik 192.168.1.4 gegeven,
subnet 255.255.255.0. Gateway ook 192.168.1.4.

Bij het zoeken echter kan ik zelfs na enige pogingen de printer niet vinden met de zoekopdracht
van het configuratie panel printers. Het vaste adres ingesteld, daarna een testpagina gestuurd
ook zonder succes. Zelfs shares tussen de machines vista en w7 werken niet.

Ik heb op windows 7 een thuisnetwerk en de vista machine heeft;
netwerkdetectie/bestanden delen/openbare mappen delen/printers delen/met ww beveiligd delen/ aan staan.
Windows 7 heeft;
netwerkdetectie/bestanden delen/openbare mappen delen/printers delen/met ww beveiligd delen/ aan staan.

De switch heeft de indicatie lampjes voor 1,2 aangesloten pc's en een groen lampje voor netwerkkabel van de te gebruiken printer
wel knipperend.

Het probleem is opgelost. Het vergde een normale netwerk installatie niet mogelijk op vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan