Linksys ea-3500 verdwijnt naar veranderen ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drzaadberg

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Beste alle,

Ik ondervind al tijden problemen met mijn linksys EA-3500. Sinds kort beschik ik over glasvezel van KPN en daarbij de experiabox........ Nu probeer ik, zoals in een ander topic aangegeven, het ip-adres van de linksys te veranderen, helaas verdwijnt de linksys dan van de kaart...... In ipconfig zegt hij dan dat het ip nogsteeds 192.168.1.1 is maar in werkelijkheid is hij daar niet op te vinden! Help!! Graag

Bvd

Silvan

De enige manier waarop je de router nog kan benaderen, is door deze te resetten met de knop op de experiabox (30 sec. indrukken). Vervolgens worden alle zelfgemaakte instellingen gewist, zodat je er weer bij kan.

Thanks, maar de experiabox kan ik gewoon benaderen, helaas de linksys niet, enkel naar resetten wel, maar dan heeft hijmook weer het standaard ipadres, en dat moet nou juist veranderen!

Het IP-adres is waarschijnlijk gelijk aan dat van de experiabox? Dat moet je dan veranderen door de Linksys los te koppelen van de experiabox en op de Linksys de standaardgateway te veranderen. Ik kan dan alleen niet garanderen dat je nog internet hebt via de Linksys (:

Dat heb ik al geprobeerd, helaas doet dan de hele linksys niks meer en kan ik er ook niet meer op, vandaar hier de vraag of iemand weet hoe dit kan

Heb je de Linksys zelf ook al geprobeerd te resetten? Vervolgens moet je die aansluiten op een pc met een kabel en zorgen dat dat de enige verbinding is (WiFi dus uitschakelen). Vervolgens zou je bij de router moeten kunnen komen.

Ja, na reset kan ik weer op de linksys, maar ik moet het ipadres van de linksys kunnen veranderen........

Dat kan je vervolgens veranderen in de Linksys. Daarin moet je de standaard- of defaultgateway veranderen van 192.168.1.1 naar 192.168.1.2 o.i.d. en vervolgens de IP range van de Experiabox van 3-254 doen.

Ja, maar als ik de linksys verander naar 192.168.2.2 dan kan ik de linksys niet meer benaderen of uberhaupt vinden. De experiabox heeft namelijk als ip: 192.168.2.xxx. Ergens werkt er gewoon iets niet mee......

Heel raar. Valt het IP van de Linksys nu in de IP range van de Experiabox?

Het klopt eigenlijk ook wel dat hij niet meer zichtbaar is, want hij dient als range-extender. Het is altijd wel een beetje apart dat je 'm dan niet los kan instellen, misschien wel als je de router wel in de range laat vallen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan