linksys kaart niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jawenawe

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2001
hallo,

ik heb een Linksys pci kaart, WMP54G gekocht en ingezet in de pc, maar hij ziet de kaart niet en ik weet ook niet waar ik moet kijken of hij wel is geinstalleerd,
dan doe ik de software erin en die word niet geopend door mijn dvd speler en ook niet bij de brander, dus kan ook niet bij de software cd kijken en installeren, ik hem een pc pentium 4 1.8 met winxp, wat moet ik nu doen.

cd in de cdrom speler, dan doet de cdrom niks.
Dan klik je met de rechtemuisknop op start en ga dan naar verkenner.
Nu zoek je de cdrom op daar dubbelklik je op.
Nu zoek je iets van setup of install als je dat gevonden hebt dan klik je daarop en zou de installatie moeten beginnen.
Maar het is wel raar dat er niks gaat gebeuren op jou computer omdat je er namelijk nieuwe hardware in stopt.
Misschien zou je ook nog een hardware detectie kunnen uitvoeren.
dit kan via het configuratiescherm.

hoi, ik heb het zo niet meer geprobeerd, ik heb het kaartje eruit gehaald, want het was nog niet eens echt nodig dat kaartje, ik begrijp nu dat deze pc de hoofdpc is en dat deze aan een gewoon netwerkkaart genoeg had, maar nu heb ik het volgende probleem, er zijn twee laptops die verbinding moeten maken via mij pc en de router, de ene laptop ging gemakelijk met instellen en online gaan maar de andere wil gewoon niet.

ik heb een wireless-G broadband router, WRT54G, en de laptop die niet wil is een Fujitsu-Siemens - Amilo M, met een -Intel(R) prowireless 2200BG network connection- ingebouwde kaart erin, de instellingen staan zoals ze moeten en hij doet het gewoon niet , hij ziet de router niet, kan je mij hiermee helpen misschien.

Die laptop die het niet doet.
Staat daar bij de netwerkkaart dat hij automatisch een ip wil ontvangen.
Kijk eens welk ip adres je op die laptop krijgt en of dat bijna hetzelfde is als de andere computers.
Welke windwos versie gebruik je op de laptop.

hoi, allemaal hebben ze winxp en bij die het niet doet staat automatisch een ip ontvangen aan, maar daar zie ik geen ip adres, waar moet ik gaan kijken voor dat ip adres en ook bij die andere?

start - uitvoeren
dan type je cmd en geeft een enter
dan type je ipconfig en dan een enter.
Nu zie je de ip adressen.

hoi, ja ze zijn hetzelfde , de pc eindigd op 100, die laptop die het niet doet is 101 en die andere is 102.

Dat is dus perfect.
Maar waarom ziet de laptop de router dan niet.
denk denk.......

nou wat denk je, hij doet het, zit er een knopje op die moet eerst ingeschakeld worden voor wifi bereik, heb het ook maar toevallig ondekt, nog bedankt in ieder geval,

groetjes, jawenawe

Denk denk ........
Gelukkig ik kreeg al een beetje hoofdpijn.
Mooi dat het opgelost is.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan