Linksys met vaste Ip adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nella de Bella

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Ben de hele dag al aan het zoeken maar kom er niet meer uit. Pure wanhoop wie helpt me dus.

Gisteren een laptop HP met Vista gekocht. Internetten ging 5 minuten goed en toen niet meer. Herstarten enz maar niet echt lekker lopend. Buur jongen dacht me te kunnen helpen door resetten Linksys WGS54G router maar nee dus.Ik kom hem opnieuw instellen:evil:

Het werkte voorheen wel met een laptop en een pc met windows XP, firewall van MS. Internet van Orange. Dus livebox op 192.168.1.1 en router Linksys (gewijzigd) op192.168.2.1 Verder alles volgens deze ingesteld. Ook IP toewijzen vanaf 192.168.2.100

Daarna op laptop vast IPadres ingegeven, IP 192.168.2.100, gateway 192.168.2.1 dnsserver idem. Voor de 2e aansluitng opeenvolgend ipnummer. En mijn ex-schoonzoon had ooit een verbinding gemaakt tussen poort 2en3 met een kort snoertje. Hij is verweg EX dus ben mijn hulp kwijt.

Toen wel netwerkverbinding (zag ik aan ikoontje en er werden gegevens verzonden en ontvangen, maar geen sites enzo.

ondersteunende foto's hier

Tot slot, als ik alleen de draadloze verbinding aanheb, kan pingen wel naar 192.168.2.1 maar verliest 25-50% bij png naar 192.168.1.1

Wat moet ik anders doen en waarom?

Is er hier iemand die mij helpt, ik kom er niet uit, ben wanhopig en heb eigenlijk niemand dus waar ik terecht kan.:confused:Ik ken wel wat kreten enzo maar vraag me geen uitleg

smachtend en wachtend
Nella

Tot slot, als ik alleen de draadloze verbinding aanheb, kan pingen wel naar 192.168.2.1 maar verliest 25-50% bij png naar 192.168.1.1

Dus pingen naar de draadloze router gaat prima, maar naar de livebox via de router gaat niet goed. Probeer eens een andere utp kabel tussen de linksys router en de livebox

Dus pingen naar de draadloze router gaat prima, maar naar de livebox via de router gaat niet goed. Probeer eens een andere utp kabel tussen de linksys router en de livebox

:confused::o:mad: had geen ander kabeltje bij de hand dus gewoon eens eruit en erin gedaan en nu werkt het :evil:

Zou toch niet waar zijn.........

Maar klopt het dat met lankabel 100Mbps en met draadloos maar 54Mbps of kan ik dat in router aanpassen? Was er niks mis met instellingen?

Nella

Dat klopt, dit komt omdat Windows de 100g+ techniek (nog) niet kent als een draadloze standaard. Hierdoor zal Windows aangeven dat de verbinding 54Mbps is, aangezien 100g+ afgeleid is van de 54Mbps 802.11g standaard. De hardware onderling zorgt voor een hogere doorvoersnelheid dan bij een standaard 54Mbps verbinding.
Je snelheid is dus gewoon 100 Mbps.

:confused::o:mad: had geen ander kabeltje bij de hand dus gewoon eens eruit en erin gedaan en nu werkt het :evil:

Zou toch niet waar zijn.........

Nella
Iets te vroeg gejuichd.

De oude laptop met windows xp doet het met internet net zoals ik gewend was. Vast IPadres 192.168.2.101, router op 192.168.2.1, gateway ingevuld onder windows ook 192.168.2.1

Nu de 2e computer (waarom wil iedereen eigenlijk een eigen computer) zelfde instellingen maar IPadres 192.168.2.102. Rest bij instellingen precies hetzelfde.

Bericht van MS dat er netwerkverbinding is, op scherm status ook, maar alleen verzonden pakketten, geen ontvangen. En pingen eageert het nergens op. Heeft dat nou te maken met gateway oid of doe ik toch iets onbenulligs.

En daarop vervolg, de laptop met Visa, geeft aan beperkte mogelijkheden, ziet netwerk ook niet. Grgrgr
Heeft dit iets te maken met instelling DHCP server enabled of disabled op de router?

Is er nog hulp mogelijk?

Nella

Laatst bewerkt:
DHCP moet in elk geval altijd op Enabled staan.
Verder zou ik eerst eens proberen om bij de pc's alles op Automatisch te zetten en geen vaste IP adressen te gebruiken. Als het dan wel werkt, kun je nog verder kijken.

Laatst bewerkt:
DHCP moet in elk geval altijd op Enabled staan.
Verder zou ik eerst eens proberen om bij de pc's alles op Automatisch te zetten en geen vaste IP adressen te gebruiken. Als het dan wel werkt, kun je nog verder kijken.

de laptop met windows xp maakt geen problemen, die krijgt 192.168.2.101
Maar de pc met windows xp krijgt van de router geen ipadres (volgens de melding dus)
en de laptop met Vista geeft beperkte verbindingsmogelijkheden. Waaraan ligt dat dan?:confused:

En fijn dat iemand meedenkt

Nella

Oja op de laptop met Vista krijg ik als ik automatische toewijzing IPadres doe met ipconfig/all te zien o.a.
automatisch geconf. IPv4adres 169.24.178.236
subnetmasker 255.255.0.0
standaardgateway leeg

pingen op deze ip levert 100% verlies op (net als alle andere pingmogelijkheden)

Laatst bewerkt:
Die melding lijkt me toch te maken te hebben met je DHCP. ( dat je geen IP adres kan krijgen). Ik weet verder niet hoe een livebox werkt, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Als je alle pc's op automatisch hebt staan, met welke pc's kun je dan je router pingen?
Wat je eerst kunt proberen is zowel van de livebox als van de router de stekkers er ongeveer 20 seconden uit te halen en er daarna weer in te doen.
Lees net je aanpassing: je krijgt op je Vista-pc een apipa adres, dwz dat je dus eigenlijk geen IP adres krijgt toegewezen.

Laatst bewerkt:
Die melding lijkt me toch te maken te hebben met je DHCP. ( dat je geen IP adres kan krijgen). Ik weet verder niet hoe een livebox werkt, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Als je alle pc's op automatisch hebt staan, met welke pc's kun je dan je router pingen?
Wat je eerst kunt proberen is zowel van de livebox als van de router de stekkers er ongeveer 20 seconden uit te halen en er daarna weer in te doen.
Lees net je aanpassing: je krijgt op je Vista-pc een apipa adres, dwz dat je dus eigenlijk geen IP adres krijgt toegewezen.

Ik heb inderdaad het modem regelmatig uitgedaan enz enz enz
En toen heb ik eens een ander wachtwoord gebruikt. Ik had nl de 1e sleutel voor de 1e laptop gebruikt, de 2e voor de 2e=computer, de 3e voor de 3e=nieuwe laptop. En toen schrok mijn lief zich een ongeluk omdat ik heel hard YES :thumb::thumb: riep want op alledrie nu internet met dynamische ipadressen. Alles werkt super.

Nou snap ik niet waarom ik dan 4 sleutels krijg van de route maar het probleem is opgelost! Bedankt en Toppie:thumb: voor het meedenken

Nella

Nee, je moet 1 wachtwoord gebruiken, geen 4 :)
Fijn dat het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan