Linksys modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal vanavond of morgen 's voor je kijken
 
Nou, ik ben niet veel wijzer geworden. Op tweakers.net was wel een firmware upgrade te vinden (Klik hier ) maar ik betwijfel of je daar veel gelukkiger van wordt. Maar het feit dat de 2e pc slechts 1 Mbps doorvoer heeft, heeft naar mijn idee meer te maken met de situatie bij jou thuis. * Kan ik eigenlijk alleen maar in algemene dingen vervallen die je zelf waarschijnlijk ook al wel hebt uitgevonden:
Plaats de router zo strategisch mogelijk in huis; het signaal kan worden afgezwakt door muren en plafonds. Elektronische apparaten als koelkast, magnetron, televisie en wasmachine kunnen ook van grote invloed zijn. Draai 's aan de antenne; bij mij scheelde dit bijna 10 meter in het bereik.. Stel de router en de adapter in op kanaal 1. Naar het schijnt wordt daar de grootste zendkracht gegenereerd. Bij mij stond het ding uit de doos op kanaal 4.
Deze vond ik ook wel leuk: Als je wilt weten hoe ie er van binnen uit ziet: klik hier

* Ter vergelijk: zelf woon ik tussen de koeien. (Weinig storingsbronnen) Heb mijn router 's in de dakgoot gezet en ik kon aan het andere eind van de straat nog internetten. Als ie op zijn normale plek staat kan ik in de woonkamer soms geen signaal ontvangen; de combiketel, de magnetron, de isolatiefolie en de televisie verstoren teveel. De plaats van de router is dus ERG belangrijk.

Link voor Linksys gebruikers. Klik hier

Hoop dat je hier iets mee kunt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer gelukkig!

Heb de beneden-pc verbonden met een netwerkkaart naar de Linksys Gateway en de pc boven met de Linksys pci adapter.

Beneden 100 Mbps, boven 36 Mbps...nou mooi toch?


Bedankt voor jullie hulp!


Klaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan