Linksys netwerk probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Goedemiddag,

Ik heb weer eens even jullie kennis nodig. Allereerst even wat achtergrong informatie:

Mijn ma heeft een B&B waar geregeld gasten hun laptop meenemen. Het signaal is goed maar deze kunnen verder geen connectie krijgen met de router (wrt54gl, tomato firmware)

Dit is het eerste probleem, want wanneer ik een draadloze usb stick erin doe en deze instaleer pakt hij het netwerk gewoon. Waarom lukt het dan niet met de interne laptop wirelessnetwerkkaart? Wij vinden het lastig om steeds weer die usb te instaleren op computers van andere mensen. Kan dit ook aan een instelling van de router liggen dan?

2e probleem:
Daarnaast hebben wij ook nog een linksys router (wrt54g) ,deze heeft voor een tijd prima gewerkt als draadloze verbinding tussen de router van de woonkamer (wrt54gl) en de B&B voor een draadvolle verbinding tussen router en laptop van de gasten.

Echter na een stroomstoring heb ik deze 2 routers nooit weer aan de praat gekregen. Allebei vinden ze elkaar wel, en kan ze met de tomato firmware linken. Staat ook tussen de lijst met verbindingen, alleen hij heeft dan geen verbinding met internet. Dit heeft echter uitstekend gewerkt op wep en op wpa, wij willen wel graag een beveiligde verbinding.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Bedankt!:thumb:, sorry voor het lange verhaal!

Laatst bewerkt:
Vraag 1 !
Je zal bij de gasten op de laptop moeten kijken of het uitdelen van IP adressen op automatisch staat bij de TCP/IP instellingen.
Als dit niet zo is gaat de laptop op zoek naar een verkeerd IP adres.
Dit komt omdat bij veel mensen die een draadloze verbinding hebben het IP adres van thuis vast staat.
Dit probleem kom je vaak tegen maar zal je niet bij echt alle gasten hebben neem ik aan?

Vraag 1 !
Je zal bij de gasten op de laptop moeten kijken of het uitdelen van IP adressen op automatisch staat bij de TCP/IP instellingen.
Als dit niet zo is gaat de laptop op zoek naar een verkeerd IP adres.
Dit komt omdat bij veel mensen die een draadloze verbinding hebben het IP adres van thuis vast staat.
Dit probleem kom je vaak tegen maar zal je niet bij echt alle gasten hebben neem ik aan?

Dat is nu het vreemde, dit is nu al 4 keer achter elkaar gebeurt, waarbij tcp/ip op automatisch stond zoals u al zei. Ook ziet de laptop dan wel het netwerk en geeft aan dat het signaal goed is, bijft het haken bij "verbinding met netwerk maken", waarna de laptop de melding geeft "verbinding maken duurt ongewoon lang".

IIk heb het geprobeerd met een toegewezen ip adres, maar ook dus op automatisch. Deze pakt hij niet, maar als ik het stickje erin steek is er geen probleem. De router filtert niet op mac adressen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken Raymond, het 2e probleem is opgelost zodoende heb ik ook niets meer te maken met het eerste probleem..

Bedankt!:thumb:

Leg even uit wat je gedaan hebt.
Zodoende leer ik ook weer en hebben anderen er wellicht ook wat aan.

Leg even uit wat je gedaan hebt.
Zodoende leer ik ook weer en hebben anderen er wellicht ook wat aan.

Deze 2 Linksys routers zijn geupdate naar de laatste firmware van Tomato (1.26). Daarna heb ik deze gelinkt, de ene als AP, de andere als Wireless bridge, helaas dan wel onbeveiligd. Zodra ik er ook maar enige vorm van beveiliging opzet klapt de boel weer dicht.

Ik krijg het niet aan de praat met enige vorm van beveiliging. Nu woon ik niet een een drukke buurt, maar het geeft geen veilig gevoel. Maar nu kunnen de gasten weer gebruik maken van het internet. Ook zeggen we erbij dat het een onveilig netwerk is, en hierop hebben wij de computers in ons netwerk opaangepast.

Vriendelijke groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan