linksys netwerksleutel vergeten help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evilash

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
mij moeder heeft nu een laptop gekocht en wilt nu graag verbinden met mij
router maar ben de netwerksleutel vergeten is er een mannier om die sleutel op tevragen of tereseten

Ja dat kan.
Je kunt connectie met je router maken.
Kijk dan bij dit venster wat je wachtwoord is.

netwerkhand7.gif

Bij dit plaatjes staan sterretjes aangegeven, maar in werkelijkheid is daar gewoon je wachtwoord te vinden.

NB. je vraag is verplaatst naar de Router sectie.

Laatst bewerkt:
ok het wacht wordt heb ik gevonden maar nu voer ik het in en krijg ik

het wachtwoord van het netwerk moet afhangelijk van het netwerk configuratie 40 bits of 104 bits zijn
u kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in tevoeren
wat betekend dit wat moet ik nu doen zo dat de laptop van me moeder kan connecten naar mij router
ik ben best nieuwe met draadloze routers namelijk heb geen idee wat ik moet doen

die foutmelding krijg je als je de netwerksleutel onder de verkeerde beveiligingstype invult.
Die beveiligingstype van je netwerkverbinding moet wel overeen komen met die je in de router hebt ingesteld staan.

Inderdaad. Je moet wel zorgen dat het dezelfde incryptie is. Deze kun je terugvinden bij je draadloze netwerken. Ga naar de eigenschappen (op je eigen PC / notebook) en dan beveiliging. Daar staat op het WEP is, of misschien WPA-PSK. Hou ook even rekening met de soort WPA als het die is. Want hier heb je ook nog 2 soorten in. TKIP en AES als ik me niet vergis. Deze moet ook kloppen.

Succes, en laat even weten of het gelukt is!

die foutmelding krijg je als je de netwerksleutel onder de verkeerde beveiligingstype invult.
Die beveiligingstype van je netwerkverbinding moet wel overeen komen met die je in de router hebt ingesteld staan.

Hoi Frisian,

Ik heb net als in jou printscreen bij mijn linksys router WPA personal en TKIP in mijn instellingen staan van mijn vaste PC.

Nu heb ik mijn Laptop geformateerd en wil ik daar weer verbinding krijgen met de router en moet dus een netwerksleutel invoeren. Ik voer hier dus de passphrase in en krijg dezelfde melding als Evilash:

het wachtwoord van het netwerk moet afhangelijk van het netwerk configuratie 40 bits of 104 bits zijn. u kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in tevoeren

Nu geef je aan dat ik de WPA personal en TKIP ook in moet stellen bij mijn netwerkverbinding, maar waar kan ik die incryptie vinden bij mijn netwerkkaart?

Welkom Harm32,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2007 en is dus niet actueel meer.

Graag een eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan