Linksys RE1000 niet te installeren via Experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinV1946

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Ons draadloos netwerk wordt verzorgd door een KPN Experia box. Omdat we met de laptop wat verder weg willen werken hebben we een Linksys RE1000 Range Extender aangeschaft, omdat daarover lovend wordt gesproken. "Niets is eenvoudiger dan de installatie van de RE1000.."
Het installeren van de Extender via de bijgeleverde CDrom geeft bij ons echter alleen maar problemen, want tot en met de voorlaatste "stap" verloopt de installatie volgens de instructie, maar bij het intoetsen van de laatste stap wordt de hele installatie ongedaan gemaakt en zijn we weer terug bij de beginsituatie....
Installatie via bijvoorbeeld een Tele2 modem verloopt zonder problemen is ons verteld.
Navraag bij KPN levert de opmerking op dat ze niet weten waar het probleem zit, maar dat de modems van KPN w�l een betere beveiliging hebben dan die van Tele2. We hebben daar helemaal niets aan.....

Vraag: hoe kunnen wij de linksys RE1000 zonder genoemde problemen installeren op het KPN Experia Box netwerk???

Bent u al de handleiding voor de handmatige installatie gevolgd, en bij welke stap gaat het mis. Hier zitten veel mensen met kennis, maar weinigen met een experia box en een RE1000.

Beste Lutz,

De installatie verloopt eigenlijk geheel volgens de instructie op de CDrom, maar bij het aanklikken van de laatste stap (waar te lezen zou moeten zijn": "gefeliciteerd met de installatie..."), valt de hele installatie weer terug op het punt vóór het invoeren van de CD rom. Wat we wel zien is de RE1000 tussen de overige netwerken, maar bij aanklikken daarvan wordt er geen verbinding gemaakt met de Experia Box.
Vervolgens resetten we dan de RE1000 weer naar de fabrieksinstelling en herhalen de installatieprocedure, zonder resultaat....

Groet, Martin

Je moet het toch eens volgens de handleiding doen, gezien dat hier niet veel zo een Experia box en RE1000 hebben. Misschien een domme vraag: staat op de experia box mac filtering aan? Dat zou het mislukken kunnen verklaren. Maar omdat ik geen experia box heb, gis ik maar wat.

Heb je verbinding, indien je op de experia box de encryptie uitzet?

Laatst bewerkt:
Bij de RE1000 is geen handleiding; alleen de CDrom met het stappen menu voor de installatie. Men gaat er blijkbaar van uit dat het installeren een "fluitje van een cent" is.
Ik heb niet geprobeerd of ik verbinding heb als ik de encryptie uit zet, maar ik wist dat ook eigenlijk niet.... Hoe zet ik op de Experia Box de encryptie uit? En als het vervolgens nog niet werkt hoe schakel ik dan alles weer in zodat het weer normaal werkt zoals nu?

Contrazoom,

Bedankt voor de toegezonden link , geweldig....volgens mij ga ik dit probleem nu oplossen.

Ook Lutz nog bedankt voor het meedenken!

Groet, Martin

ben benieuwd of je het probleem opgelost heb
Ik heb nl hetzelfde probleem.

Ook ik heb een experiabox. Ik heb handmatig de RE1000 geconfigureerd en een standaard IP gegeven. Maar op de een of andere manier vergeet hij steeds het wachtwoord van de experia. En is het niet mogelijk om met de laptop de extender te vinden.
Ik heb al gechat met Cisco, maar dit heeft nog geen oplossing geboden.

Beste M. van Kempen,

Nog niet opgelost met de Experia Box, ook omdat de tijd even ontbrak; wel veel informatie over de RE1000 via de toegestuurde link van Contrazoom - afgezien van het Experiabox probleem - waar ik al delen van heb uitgeprint (zeer waardevol!). Mijn plan is om binnenkort toch over te gaan op Tele2 (een sneller modem), omdat ik van kennissen heb vernomen dat installatie van de RE1000 op hun Tele2 modem probleemloos verliep en ook omdat ik het helemaal heb "gehad" met het Experia gedoe....

Groet,

Martin

@m van kempen
als je de repeater een standaard IP hebt gegeven, dient dit er 1 te zijn dat buiten de DHCP reeks ligt die de Experia uitdeelt. Een simpele handeling die een gelijkaardig probleem opgelost heeft met een andere repeater (aka access point) was (na configuratie vd repeater):
De repeater vd stroom halen
De experiabox gedurende 1 minuut vd stroom halen
Experiabox terug opzetten en na 1 minuut de repeater terug opzetten.

Als dit niet helpt, zou ik ook aanraden om als encryptie WPA in combinatie met AES in te stellen in de experia. WPA2 personal blijkt tss toestellen van verschillende fabrikanten soms problemen te geven.

dank je voor het antwoord
ik heb vandaag de repeaterom geruild voor een repeater van een ander merk, omdat ik niet meer in het administratiescherm van de repeater kon komen. Reset werkte niet meer.
ik ga vanavond met goede moed beginnen aan een sitecom n300 extender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan