Linksys router achter Davolink router

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas66kw

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
11
Hallo beste mensen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb een Tele2 aansluiting thuis met een alles-in-een router (Davolink DV201AM) voor internet en telefoon e.d. Nu wil ik omdat het draadloos bereik van de davolink zo slecht is, een router achter de Davolink plaatsen. Dus router achter router. Ik een mooie Linksys WRT160N gekocht.
Wou allemaal niet echt lukken, dus heb ik wat gezocht op internet. Daar werd ongeveer beschreven hoe ik dit zou moeten aansluiten.

Mij is verteld om de Linksys via de LAN poort op de LAN poort van de Davolink te hangen. (Davolink heeft ip 192.168.1.1) Dit heb ik gedaan. DHCP is uitgezet op de Linksys. IP van de Linksys heb ik 192.168.1.122 gemaakt. Ok, tot zover kan ik verbinding maken met de Linksys, maar ik heb geen internet. Zie ik iets over het hoofd?

Ook kan ik in de Linksys instellen of deze automatische configuratie DHCP heeft of vast IP. Bij automatische configuratie kan ik het adres van de Linksys invoeren. Als ik dit adres verander krijgt de router een ander IP en moet ik dat nieuwe adres intypen om in de Linksys te komen. Is dit dan het vaste IP?
Als ik de optie vast IP kies, moet ik ook alle andere adressen invoeren. DNS, Gateway enz. Dus wat ik mij afvraag is of automatische configuratie goed is, of dat de Linksys echt op vast ip moet staan. En mocht het zo zijn dat de Linksys op vast IP moet komen te staan, welke adressen moet ik dan invoeren bij gateway enzo? Kan ik die ergens vandaan halen?

Is het mogelijk dat ik ook nog iets op de Davolink moet veranderen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,

Alvast bedankt ,

Thomas
 
Hoi,

Welkom op helpmij,

Je moet in de Linksys de dhcp server uitzetten.


Modag
 
Hoi,

Sorry even overheen gelezen.
De linksys in plaats van 192.168.1.122 deze geven 192.168.2.1
Zo werkt het tenminste hier.

Modag
 
Ja? Ok dat ga ik vanavond proberen!
Alleen ben ik er nog niet zeker van of ik de Linksys op automatisch of vast ip moet zetten zoals beschreven.

Alvast bedankt, als ik er niet uit kom dan plaats ik nog wel een reactie.

Groeten Thomas
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Even rectificatie het moet 192.168.1.2 en bij andere adressen niets .

Modag
 
En heeft u bij internet status, internet connectie type het staan op vast ip? of op automatische configuraie. Als hij op vast ip staat staat er bovenin 192.168.1.2 en verder zijn alle vakjes leeg?
 
Hoi,

Heel erg bedankt voor de informatie. Ik ga dit zo snel mogelijk proberen. Mocht het niet lukken, vraag ik het nog wel.
Tot zover heel erg bedankt,

Groeten Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan