linksys router op adsl telfort werkt niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kendoss

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
hai ik heb een bizar probleempje weet niet of 1 van jullie dat ook toevallig hadden/hebben.

Ben sinds vandaag abonnee van telfort en heb de volgende dingen gedaan.

Als ik met me utp kabel van modem naar me pc werkt het prima maar als ik via router doe dan doet ie het niet.Want ik heb boven 2 pc's en die 2 kabels heb ik aangesloten op me router..
Ik heb alles al goed aangesloten en zelfs gereset en dat helpt niet.
ik heb bij "uitvoeren" opdrachtprompt me ip gecheckt en bleek dat het gewoon in orde was 192.x etc.. .

Wie kan mij helpen? echt een vaag probleem is dit :mad:

bedankt

Niet toevallig van Analoog naar ISDN gegaan?
Annex A
Annex B

bedankt voor je reactie ik heb het inmiddels opgelost had gewoon een andere router gebruikt die makkelijk te configureren was .Blijkbaar is telfort nogal gevoelig voor die instellingen van die routers.
Maar ik blijf nog wel onderzoeken hoe ik met me linksys router dit kan oplossen
en in orde kan krijgen.
:D

ciao

Lijkt me logischer dat je 'vergeten' was om de modem van Telfort uit te zetten, de router erachter aan te sluiten en aan te zetten, 15 minuten te wachten, en dan de Telfort modem aan te zetten.

Ik verwacht niet dat de ene router het 'beter' doet op het Telfort netwerk dan een andere.
Probeer bovenstaande eens uit op een rustig moment met de Linksys.

Tijs.

ik heb eindelijk de echte oplossing gevonden voor me linksys.
Ik moest me router inloggen en dan me local ip adress veranderen dat ging eindigen met 2.1 ;)

Duidelijk verhaal: Je praat over modem in je eerst posting, maar het is een router. Ja, dan kun je ip-conflicten krijgen met een extra router erachter (zoals in jouw geval de Linksys).
De telfort routers (vaak/altijd Zyxel routers) hebben net als de linksys standaard voor aangesloten apparaten beiden 192.168.1.x netwerk, en daarom werkte het niet om te routeren.

Klopt dus inderdaad met je verhaal, dat het omzetten van het LAN-netwerk op de Linksys naar 192.168.2.x de oplossing was van je probleem.

Tijs.

bedankt voor je reactie het was inderdaad dat ik een router achter die zyxel wou plaatsen.Maar ik had geen enkele idee dat zyxel zelfs ook een router was :eek:

bedankt voor je reactie het was inderdaad dat ik een router achter die zyxel wou plaatsen.Maar ik had geen enkele idee dat zyxel zelfs ook een router was :eek:

Maakt niet uit, het probleem is opgelost nu! :)

Bedankt voor je terugmelding van de oplossing.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan