Linksys router portforward probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marv1n

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Hallo.

Ik heb dus geprobeert mijn router te portforwarden zodat ik een minecraft server kon maken zonder hamachi.

nou het probleem is als ik hem portforward zeggen ze op yougetsignal.com dat hij dicht is.
ik heb alles geprobeert met firewall uit, antivirus eraf en zelfs vanaf andere computers.
ook heb ik een portforward tool gekocht maar dat werkte niet.

hulp zou aangenaam zijn!
-Marvin bongenaar.

Vraag je ook het volgende af: Staat er voor de Linksys nog een andere router(-modem)? Indien ja, dan zul je ook daar moeten portforwarden.
Heel gemakkelijk te achterhalen in de Linksys bij Status. Staat daar als Internet ip-adres een adres dat niet valt in de 192.168.x.x, 172.168.1.x t/m 172.168.16.x of 10.x.x.x reeksen, dan had het al goed moeten zijn. Staat er echter wél zo'n adres, dan zul je in de router(-modem) die ervoor staat (dus aangesloten op de WAN/Internet poort van de Linksys) ook moeten portforwarden, namelijk naar het Internet ip-adres dat je aantrof in de Linksys.

Tijs.

Vraag je ook het volgende af: Staat er voor de Linksys nog een andere router(-modem)? Indien ja, dan zul je ook daar moeten portforwarden.
Heel gemakkelijk te achterhalen in de Linksys bij Status. Staat daar als Internet ip-adres een adres dat niet valt in de 192.168.x.x, 172.168.1.x t/m 172.168.16.x of 10.x.x.x reeksen, dan had het al goed moeten zijn. Staat er echter wél zo'n adres, dan zul je in de router(-modem) die ervoor staat (dus aangesloten op de WAN/Internet poort van de Linksys) ook moeten portforwarden, namelijk naar het Internet ip-adres dat je aantrof in de Linksys.

Tijs.

We hebben inderdaad ook een ziggo moden in de kamer staan, waarop ik ook kan inloggen en portforwarden, maar dat heb ik al geprobeert via de poort 25565 (minecraft poort) en op een ip want begint met 192.168.178 en die op de ubee van ziggo gezet maar dat werkt ook niet.

Dat 192.168.178.x waarnaar je moet portforwarden in de Ubee is juist dat ip-adres waar ik het over had.
Dus kijk in de Linksys na, bij Status, welk ip-adres die heeft als WAN/Internet ip-adres (moet dus beginnen met 192.168.178).
Dat ip-adres opschrijven en daarna in de Ubee portforwarden naar dat opgeschreven ip-adres.

Natuurlijk is ook nog van belang dat je in de configuratie van je MC server het hamachi ip-adres in de configuratie ervan verwijderd hebt (dus dat er nu géén ip-adres meer staat), want anders reageert je MC server software alleen op het hamachi adres...

Tijs.

Dat 192.168.178.x waarnaar je moet portforwarden in de Ubee is juist dat ip-adres waar ik het over had.
Dus kijk in de Linksys na, bij Status, welk ip-adres die heeft als WAN/Internet ip-adres (moet dus beginnen met 192.168.178).
Dat ip-adres opschrijven en daarna in de Ubee portforwarden naar dat opgeschreven ip-adres.

Natuurlijk is ook nog van belang dat je in de configuratie van je MC server het hamachi ip-adres in de configuratie ervan verwijderd hebt (dus dat er nu géén ip-adres meer staat), want anders reageert je MC server software alleen op het hamachi adres...

Tijs.

en op welk adres moeten andere mensen dan proberen te connecten?

-marvin

a. Heb je de portforwarding gedaan zoals ik had gezegd? Dus 2x?
b. Huisgenoten kunnen alleen rechtstreeks verbinden als:
i. Je in de Minecraft server in het configuratie bestand bij ip-address niets er achter hebt staan, oftewel dat je server luister op zowel het normale ip-adres als het hamachie ip-adres
ii. Huisgenoten ook hun Internet via de Linksys hebben zijn. Zijn zij echter verbonden met de Ubee, dan moeten ze (indien de dubbele portforwarding goed staat) verbinding zoeken via het ip-adres van de Linksys aan de buitenkant (oftewel het ip-adres waarnaar je in de Ubee portforward)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan