Linksys router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martyvdijk

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Een goedenavond heren en, bij aanwezigheid, dames.

Ik zit met een probleem zoals u heeft kunnen lezen. Ik ben onlangs verhuisd naar Apeldoorn, en wil hier weer een thuisnetwerk opzetten.

In mijn vorige woning ging dit goed met mijn huidige apparaten, maar nu ondervind ik toch enige problemen.
Ik heb verbinding met UPC/chello via de kabel. Het modem is een gloednieuw Arris modem. De routers in kwestie zijn een 8ports router van Conceptronics en een Linksys WRT54GC. Alle computers hebben Windows XP Pro.

Ik wil er eerst voor zorgen dat er een goed signaal vanuit mijn router wordt verstuurd, dus ben ik helemaal onderaan begonnen. Ik heb mijn laptop met een utp kabel verbonden aan het modem. Na even wachten was er een goede steady verbinding. Daarna heb ik geprobeerd mijn Linksys router ertussen te zetten, maar dit zorgde voor problemen.

Na veel gestuntel, zowel draadloos als met draad had ik verbinding met de router (volgens mij was dit draadloos), maar kon ik het internet niet op, en kon ik ook niet via 192.168.1.1 de router in.
Na veel geprobeer en de nodige frustratie heb ik geprobeerd de router van Conceptronics ertussen te zetten, dus Modem->Conceptronics router->laptop, allemaal met dezelfde utp kabels, en tot mijn verbazing had ik nu wel gewoon een verbinding met internet.

Mijn eerste zorg is dus om gewoon via mijn Linksys router het internet op te kunnen, tot die tijd kan ik gelukkig gebruik maken van het draadloos netwerk van de buurman.

Alle hulp is welkom.

Bij voorbaat dank!

Martijn

Linksys router even resetten? Anders een firmware update proberen?

Heb je wel je modem een paar minuten stroomloos gehad toen je de router er tussen hing.
Dat moet namelijk bij upc, anders wordt er geen ip toegekent.

Ja niet een paar minuten, minuutje denk ik.
Maar het gekke is dat mijn Conceptronicsrouter het wel doet... maar die van Linksys niet..

Ja niet een paar minuten, minuutje denk ik.
Maar het gekke is dat mijn Conceptronicsrouter het wel doet... maar die van Linksys niet..

... daar kunnen twee oorzaken voor zijn:

1. je moet elke keer als je een ander 'apparaat' (laptop, pc, router) op je kabelmodem aansluit, óók je kabelmodem uitzetten, en opnieuw aan, nadat het nieuwe apparaat met de modem is verbonden.
2. je moet mogelijk je linksys eerst weer resetten, zodat de fabrieksinstellingen van krachte zijn. Het kan zijn dat je in een 'vorige' situaties een aantal wijzigen in de setup van de router hebt gepleegd, die voor de modem van UPC weer niet opgaan.

Herstat je PC ook voor de zekerheid. Soms lukt het niet omdat windows de oude ip instellingen van de betreffende router/modem vast houdt en dan snapt windows het niet meer. Even herstarten en dan werkt het ineens wel.

Normaal ziet windows deze veranderingen wel maar soms raakt hij de weg kwijt en zoek je je een ongeluk. Vaker mee mogen maken.

Dag allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb alles ontkoppeld en stuk voor stuk weer aangekoppeld, router gereset, laptop opnieuw opgestart.

Mijn setup is nu
Modem->Conceptronics router->Linksys router- - - -draadloos- - -> laptop
en het werkt perfect!

Ik vind dit wel raar, want ik heb dit al eerder geprobeerd! Maar ik ben allang blij dat het nu lukt.

Mijn vraag is wel, hoe kan ik een password op mijn netwerk zetten? sleutel neem ik aan?
EDIT!!:
Ik kan bij security mode kiezen uit: Disabled, WEP, WPA Personal, WPA2 Personal, WPA2 Mixed Mode

Groeten en bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik zou geen WAP gebruiken. Is veel te eenvoudig te hacken. WPA2 Personal is prima.

Dit kun je instellen op je router. Daarna opnieuw via je laptop een verbinding maken met de router en wachtwoord invullen. Daarna is hij beveiligd.

Ik heb gekozen voor WPA2 Personal, dit was AES, ik heb een 8letterig wachtwoord ingevoerd en er stond iets met 3600 dat heb ik gewoon laten staan.

Het probleem is nu dat als ik verbinding wil maken met de router, en ik de netwerksleutel in wil voeren, krijg ik deze melding:

Nu heb ik mn router al gereset, maar nog blijft deze beveiligd! Als niemand het weet sluit ik alles wel weer opnieuw aan zoals het de vorige keer ook lukte.

Alvast bedankt!

Stel hem in op 'mixed-mode' ...
Gaat altijd goed

umm... waarom bel je ze niet? ik heb ook een lynksis router, is gewoon gratis en ze helpen je goed.

(tenzij je een alochtoon aan de lijn krijgt die 10 minuten geleden vrij was XD)

Ik kan niet op internet, noch in de handleiding een telefoonnummer vinden?

Iemand nog suggesties?

Laatst bewerkt:
Ik kan niet op internet, noch in de handleiding een telefoonnummer vinden?

Iemand nog suggesties?

Was toch heel simpel te vinden hoor.

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/contactus

Klanten Service NL
Telefoonnummer: 0800 020 0101

Openingstijden: De normale werkuren voor de Klantendienst RMA zijn tussen 10 en 19 uur. Van maandag tot vrijdag.
Technische Ondersteuning
Telefoonnummer: 0800 020 0101

Email: mailto:support.nl@linksys.com

Okee,

Dankzij Linksys hulplijn het kunnen fixen door alsnog alles te resetten, stekkers eruit.

Toen WPA Personal via TKIP gedaan, wachtwoord 1cijfer8letters.

Nu heb ik op de andere pc's ook de kabels erin gedaan.
Op mijn eigen pc heb ik nu internet nadat ik de instellingen op automatisch heb gezet, toen uitvoeren->cmd->ipconfig /release->ipconfig /renew
Tadaa.. internet op mijn eigen pc.

Nu wilde ik dit leuke truucje ook bij een andere pc doen, maar daar werkt ipcondig /renew niet op, ik krijg een foutmelding..

Wat vergeet ik?

Dank jullie wel

ipconfig /renew geeft vaker een foutmelding bij routers. Normaal volstaat om de pc even opnieuw op te starten en dan krijgt hij ook de juiste gevens weer van de router.

Dag heren,

Ik na veel gezeur en geprobeer mijn oude E-Tech router erop gezet, die van Linksys gaat terug naar de fabriek (in overleg met telefoon-klantenservice, werd ik erg goed geholpen, is een aanrader) en mijn Conceptronic 'router' bleek een switch te zijn, en daar kwam ik dus ook niet echt uit.

Voorlopig dus het oude router tot ik de nieuwe van Linksys heb, of een met meerdere poorten.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Vandaag van Linksys een nieuwe router ontvangen.

Na meerdere gesprekken met de Linksys klantenservice kwam het erop uit dat mijn router stuk was?

Viel binnen de garantie, dus heb ik een nieuwe!

Kabels erin, instellingen op automatisch, uitschakelen/inschakelen van modem, router en de verbinding, en tadaa! klaar! :D zelfs mn laptop was in 1 keer online :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan