Linksys router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomPs3

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Ik heb een modem met internet van ziggo dat het gewoon doet als er geen router tussen het modem en de pc is, maar omdat we meer computers in het huis hebben hebben we een router.
Dit geeft de router aan:
Power: aan
DMZ: uit
Wlan: knippert
1:knippert 2:uit 3:knippert 4:uit
Internet: aan

* Heb je een adsl of kabel aansluiting
kabel
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows xp
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
Weet ik niet.
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
Modem: motorola SBV5120E van ziggo
Router: linksys WRT54G
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
weet ik niet.

Extra info.
we hebben 1 router en een hub, hub boven en een router beneden, de router boven staat met een kabel verbonden naar de pc en playstation daar die nu geen internet hebben. (het probleem ligt volgens mij wel bij de router beneden omdat die met een directe aansuiting ook geen internet levert).

Hoewel het lampje van internet brandt werkt internet niet via de router.
Hoe kan ik zorgen dat het internet via de router weer werkt?

Laatst bewerkt:
Stroom van je modem af, ong. 1 minuut.
Stroom van je router af, ook 1 minuut.
Eerst stroom op je moden, wacht tot alle lampjes branden.
Dan stroom op je router.
Router opnieuw instellen waarbij je op moet letten dat er een vinkje staat bij ( enable ) dns-server.

Boven de stroom eraf, ook 1 minuut waarbij je bij het opnieuw instellen het vinkje of optie dns-server uitgeschakeld is. Dan werkt hij nl. als switch. 2 Dns-servers in je netwerk is vragen om problemen.
Dit alles moet je met een kabel via een van de lan poorten op je router bewerkstelligen.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor het bericht, ik ben nu weg tot vanmiddag dus dan probeer ik het.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles in de volgorde van je reactie gedaan behalve de aanpassingen op de router want het lukt niet om op mijn router in te loggen via de pc, als ik de standaard gateway in de adresbalk invoer krijg ik deze melding:De verbinding werd geherinitialiseerd. De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina. (ik gebruik firefox)

Met een kabel naar de router werkt nu wel alleen draadloze verbingdingen met de router doen het niet.

In dat geval moet je toch echt in kunnen loggen op je router, en je draadloze instellingen aan kunnen passen.

gebruik wel als link: 192.168.0.1 (bij linksys als ik goed heb) of 192.168.1.1
Zorg dat je zit doet op de pc waar je kabel hebt, want die kan goed op de router.
Kijk dan ook even naar hoe je draadloze instellingen staan misschien ergens een vinkje weg.

Bedankt voor al jullie reacties, helaas lukt het nog steeds niet mijn router ip te vinden. Ik heb alles geprobeerd wat jullie aanraden en ook in de "opdrachtprompt" ipconfig ingetypt en de standaardgateway gebruikt. Ik heb er nu weer een probleem bij, nu doet het internet het zelfs niet als ik direct verbind met de router en die weer met het modem. Dat veranderd volgens mij voor een uur of 2 als ik mijn router reset maar dan is het weer weg.

Mijn lan verbinding laat dit zien terwijl mijn internet het niet doet:
http://img412.imageshack.us/img412/92/1243231.png

Laatst bewerkt:
Daar ikzelf een gelijke router heb gehad, weet ik zeker, dat je adres is : http://192.168.2.1
Je computer direct met een kabel aansluiten op een van de lan poorten. Dus niet de wan poort, en probeer het dan eens opnieuw.

Plug de UTP kabel niet in de WAN aansluiting maar bijvoorbeeld in poort 1.
voor dan het bovenstaande met resetten weer uit. Uit mijn ervaringen moet ie het dan wel doen.

Heb er zelf ook een hele tijd mee gezeten.

Groeten

Plug de UTP kabel niet in de WAN aansluiting maar bijvoorbeeld in poort 1.
voor dan het bovenstaande met resetten weer uit. Uit mijn ervaringen moet ie het dan wel doen.

Heb er zelf ook een hele tijd mee gezeten.

Groeten

Bedankt, Tijs had op een ander thread de oplossing al gegeven maar het klopt idd dat de kabels verkeerd zaten, opgelost ik heb weer internet :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan