linksys router vliegt eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
linksys wrt54G
windows xp home edition
VIA VT6105 Rhine III fast ethernet adapter
Kabel classic van Chello
3 pc's op deze router waarbij ik ook nog een draadloze verbinding gemaakt heb voor een PSP.

Mijn probleem stamt al van voor die draadloze verbindig.

Regelmatig vliegt hier internet eruit. Rechts onder in de taakbalk komt dan een icoontje bestaande uit 2 klein monitoren waarin een geel uitroepteken staat met de mededeling: Geen of beperkte internet verbinding.
Dat icoontje krijg ik )soms ' wel weg maar verbindig herstellen lukt vaak alleen maar na veel "klooien"
Vandaag zelfs alleen maar na de setup weer helmaal opnieuw te draaien vanaf cd/rom

Via configuratiescherm verbinding hertellen
modem op de resetknop drukken
even van de stroom afhalen.

Maakt allemaal niet uit.

Wie weet:
a. Hoe ik dit kan voorkomen
b. Als het niet te voorkomen is hoe je het gemakkelijkste weer die verbinding tot stand kan brengen.

Alvast heel erg bedankt

Ik had met mijn accespoint ook problemen. Soms slechte ontvangst.
Nadat ik hem op een andere locatie had gehangen. is de ontvangts perfect, en geen storing meer.

Probeer dit ook eens.

bedankt voor je reactie.

Ik geloof dat je mijn post niet goed gelezen hebt.
Mijn pc is via een kabel op het modem aangesloten en de pc's met het kabeltje vliegen eruit.

Ik heb pas sinds eergisteren een draadloze PSP erop gezet en het probleem bestaat al maanden
(en sinds vandaag was ik het zat :mad: )

Is het alleen de internetverbinding die eruit vliegt, of ook de verbinding tussen de andere pc's?

Net weer een crash gehad... met setup weer ingesteld

Dat weet ik dat niet zeker.

Ga ik computers in het netwerk zoeken dan vind hij de andere twee wel
Hoe kan ik dat met zekerheid nagaan?

ik had net 20 minuten geleden de verbinding weer op orde....

Deze keer kreeg ik ook geen geel monitorrtje met de mededeling : Geen of beperkte internetverbinding

Netwerkverbindig herstellen deed hij ook gewoon (nieuw IP adres verkrijgen enz.) maar dat gaf geen verbinding met het internet.

Ik snap er geen snars van

:(

draaide wel telkens Azareus... kan die de zaak verstieren???

Het lijkt wel iets met DHCP

@ Dirk

Wat bedoel je daarmee?

Ik heb een com21 met een vast ip en de DHCP van de router geeft de pc's een IP in de range 192.168.1.xxx

Eh... ik dacht als er 'nieuwe IP-adressen verkregen worden' heb je geen vast IP-adres.
Misverstand mijnerzijds?

Hoe dan ook, Azureus zal het probleem niet veroorzaken.

Ok Azareus doet het dus niet ( gelukkig maar)

@ Dirk
Die nieuwe ip adressen daar bedoelde ik mee voor de clienten in het netwerk, dus de 192.168.x.xxx adressen.
Van de router naar het modem is een vast adres

Geplaatst door martin van de mortel
Van de router naar het modem is een vast adres
Ik ben ook maar een amateur!
Maar je eigen pc heeft ie dan een vast IP-adres? Van router naar modem... hoe zit dat?

Zet de WinXP firewall es uit, aangezien de router deze al ingebouwd heeft en geactiveerd is.

Geplaatst door Dick Borstlap

Maar je eigen pc heeft ie dan een vast IP-adres? Van router naar modem... hoe zit dat?

Nee dat is een Ip die door de router wordt aangewezen. Dat is niet altijd dezelfde.

Firewall van Xp stond al uit.

Geplaatst door martin van de mortel
Nee dat is een Ip die door de router wordt aangewezen. Dat is niet altijd dezelfde.
Sorry, maar is dat zo??
Heb je in 'Eigenschappen voor Internet-protocol' gekozen voor een vast IP-adres?

HEEEE DAT IS VREEMD ????????

Heeft dus altijd op automatisch toewijzen gestaan.

Nu heb ik een vast ip ingegeven maar dan wel het Ip dat de router me heeft gegeven ( 192.168.x.xxx), als gateway heb ik 192.168.1.1 en nu heb ik ook een verbinding?

Wel is nu DHCP uitgeschakeld

Zou dit dan de oplossing zijn om het stabiel te houden?

Laatst bewerkt:
Ik laat hem nu een paar dagen zo draaien.....eens kijken wat er gebeurt.

Zou inderdaad best eens kunnen zijn dat jij me op het goede spoor hebt gezet. :thumb:

Wat ik wel vreemd vind hieraan is dat de handleiding van de router zegt dat de de pc's op automatisch toewijzen moet zetten, zodat de DHCP-server dan de ip's aan de verschillende netwerkcomputers toewijst.

Zo heeft het ook altijd gestaan en dat geeft ook internetverbinding alleen dus niet stabiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan