Linksys router ( voor draadloos ) achter Versatel Davolink router ( DV-201 .. )

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfing28

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Beste allemaal,

Allereerst vroeg ik mezelf af of ik mijn vraag in de juiste topic gezet hebt, en zo niet mijn excuus daarvoor :o

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik bij mijn huidige Tele2 / Versatel modem het draadloos verzenden gedeelte uitschakelen ? De vraag waarom ik deze uit zou willen schakelen is omdat het zendvermogen van de DV-201 niet echt heel sterk is. Nu had ik zelf het idee om na de DV-201 een aparte router te zetten die dus het draadloos internet voor zijn rekening zal nemen. Gezien de linksys aanzienlijk sterker is dan de DV-201.
Tele2 gebeld en die zeggen dat het mogelijk is, maar bieden uiteraard geen ondersteuning hierin. En gezien ik nu niet echt een held ben met het instellen van allerlei ip-adressen ( mocht dit nodig zijn ) vroeg ik mezelf af of er iemand is die het mij in Jip en Janneke taal uit zou willen leggen hoe ik te werk zou moeten gaan.

Ik weet dat UTP poort 3 en 4 van de DV-201 voor internet bedoeld zijn, poort 1 en 2 voor Digitale TV. Dus ik was van plan een UTP kabel in poort 3 of 4 te proppen en het andere uiteinde in de linksys router, en dan hoop ik maar dat het zal werken ?????? Wie weet wat ik erna moet doen, want het zal uiteraard niet gaan werken met dat kabeltje alleen :(

Hoor graag wie de oplossing heeft :) alvast bedankt de computer-held ... NOT!!!

Het zou moeten kunnen maar dan wel:

- de kabel die naar de Linksys loopt in de Linksys in een PC aansluiten stoppen, dus NIET in de normale internet aansluiting

- in de Linksys DHCP uitschakelen

Het zou moeten kunnen maar dan wel:

- de kabel die naar de Linksys loopt in de Linksys in een PC aansluiten stoppen, dus NIET in de normale internet aansluiting

- in de Linksys DHCP uitschakelen

Allereerst bedankt voor je snelle reactie :P
Hmm je bedoeld dat de linksys router ook meerdere UTP aansluitingen heeft aan de achterzijde ?? Sorry hoor als dit dom overkomt , maar ik ga hier met helemaal 0,0% computer verstand in.. :shocked: en ik via de internet browser dus ook in die linksys router kunnen komen om daar dus ergens DHCP uit te schakelen ??

Sluit eerst een pc of laptop met draad aan op de Linksys
Log daarop in
Schakel DHCP uit

Verbind de Eerste router met de Linksys zoals ik verteld heb

Sluit eerst een pc of laptop met draad aan op de Linksys
Log daarop in
Schakel DHCP uit

Verbind de Eerste router met de Linksys zoals ik verteld heb

Dus ik verbind de linksys met de DV-201 middels gewoon UTP kabel, erna moet ik in de linksys DHCP uitzetten ? Word er nu door de DV-201 automatisch een ip aan de linksys toegewezen ? Of hoef ik hier echt helemaal niets mee te doen ?

De DV 201 deelt de ip adressen uit, op de linksys DHCP uitschakelen, meer niet

De DV 201 deelt de ip adressen uit, op de linksys DHCP uitschakelen

Hmm nou dat klinkt niet al te moeilijk, dat moet mij zelfs gaan lukken , hoop ik.... Ik ga vanavond die router ophalen en morgen er ff flink mee stoeien.. Ik hou je op de hoogte van de ( hopelijk ) vorderingen..

Alvast bedankt voor je tipss :thumb:

Is goed en succes!

Heeee hallo nou we zijn er weer en helaas met een minder goed bericht... Ik heb werkelijkwaar vanalles geprobeerd maar niets mocht lukken of baten.. Ik heb alles verbonden en ingesteld maar noppes.. Het ziet ernaar uit dat het linksys app een conflict heeft met de DV-201, wat ergens wel logisch zou zijn. Nu wilde ik dus zoals hierboven vermeld staat de DHCP in de linksys uitknallen alleen die kom ik niet eens in ??? het adres wat ik volgens het bijgeleverde blaadje in zou moeten tikken is hetzelfde als die van DV-201.. Punt is ook dat wanneer ik die linksys ertussen zet alles ineens van slag lijkt te raken, geen internet dus meer. Heb geprobeerd het linksys modem te resetten maar dan blijft hij komen met de naam van het netwerk zoals de vorige eigenaar hem genoemd heeft... Zou het hier iets mee te maken hebben ?? En weet iemand of er een andere manier is om desnoods met geweld dat modem in te komen :o ( op wat schroevendraaiers en stenen na :thumb: )

Heeee hallo nou we zijn er weer en helaas met een minder goed bericht... Ik heb werkelijkwaar vanalles geprobeerd maar niets mocht lukken of baten.. Ik heb alles verbonden en ingesteld maar noppes.. Het ziet ernaar uit dat het linksys app een conflict heeft met de DV-201, wat ergens wel logisch zou zijn. Nu wilde ik dus zoals hierboven vermeld staat de DHCP in de linksys uitknallen alleen die kom ik niet eens in ??? het adres wat ik volgens het bijgeleverde blaadje in zou moeten tikken is hetzelfde als die van DV-201.. Punt is ook dat wanneer ik die linksys ertussen zet alles ineens van slag lijkt te raken, geen internet dus meer. Heb geprobeerd het linksys modem te resetten maar dan blijft hij komen met de naam van het netwerk zoals de vorige eigenaar hem genoemd heeft... Zou het hier iets mee te maken hebben ?? En weet iemand of er een andere manier is om desnoods met geweld dat modem in te komen :o ( op wat schroevendraaiers en stenen na :thumb: )

Nou het is me dus inmiddels gelukt om in het modem van Linksys te komen, daar DHCP uitgezet, vervolgens in het DV-201 Modem wireless uitzenden uitgevinkt en kabels aangesloten zoals hierboven aangegeven stond. Nou op die manier is het me wel gelukt om met de vaste pc op internet te komen, ( dus met die linksys ertussen ) alleen wilde me laptop erna op geen enkele manier het internet op.. Elke keer maar weer beperkte of geen verbindingsmogelijkheden :(.. Dus ik heb maar besloten om alles in oude staat te brengen en kijken of ik er een range extender tussen kan proppen, of een antenne met hoger DBi achter op de DV-201 te schroeven.... Iemand een idee of die antenne enig verschil kan gaan maken ?? Lees er namelijk verschillende berichten over..

als jij er een betere antenne op gooit word je ontvangt idd beter.
maar nu is de vraag of dit wel kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan