Linksys router weigert dienst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

michjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2012
Hallo

Al 2 jaar werken we perfect met een Linksys router voor draadloos netwerk. Nu zijn we overgestapt naar Tele2, bij Tele2 krijg je een modem en (draadloze)router in 1 binnen. Dus werd de Linksys router nutteloos. Althans, dat dacht ik.
Het bereik van de Tele2 router is vrij waardeloos, ik zit op zolder, en daar heb ik geen bereik. Nu wil ik dus De linksys router gebruiken als 2de router op zolder. Nu kom ik het volgende probleem tegen:
Het powerlampje knippert non-stop, daarbij gaat de wereldbol en het ander signaal(?) lampje branden. Dit doet hij voor 10 seconden ongeveer, daarna gaan alle 4 de lampjes van alle 4 de poorten branden, en valt alles uit. En vervolgens begint bovenstaand verhaal weer opnieuw. Ik heb de router zowel boven als beneden aangesloten met kabel op de laptop, maar ik krijg ook totaal geen verbinding, hij 'identificeert' (Wanneer de lampjes gaan branden) en valt weer uit om vervolgens ook het 'identificeren' te staken.

Ik heb al een paar keer de reset knop gebruikt, stekker eruit gehaald, maar niks werkt. Ik kan ook niet in het scherm komen, dat 192.168.1.1. Ik heb er weinig verstand van, maar voor mij lijkt het erop alsof de router wil 'opstarten' en vervolgens uit valt.

Nog even wat info, om het voor jullie makkelijker te maken:
Aansluiten: ADSL (volgens mij)
besturingsysteem: windows 7
router: Linksys (WRT160n V2)
bijzonderheden:
De linksys router zit aangesloten op de modem van Tele2

Tele 2

Hallo,

zit die Tele2 modem wel in de range van 192.168.1.1. ? Dat kun je zien bij Netwerkcentrum/lan verbinding..

Zou het misschien kunnen zijn dat zowel modem als router hetzelfde ip adres hebben

Hallo,

zit die Tele2 modem wel in de range van 192.168.1.1. ? Dat kun je zien bij Netwerkcentrum/lan verbinding..

Zou het misschien kunnen zijn dat zowel modem als router hetzelfde ip adres hebben

Als het modem DHCP aan heeft staan, krijgt de router een ander IP dan het standaard insteld. Bovendien, zou de router dan wel moeten werken als 'ie direct op de laptop zit aangesloten.

Nee,helaas.
Het eigen ip adres van een modem of router is een STATISCH ip adres waar dhcp GEEN invloed op heeft.
Weet je dat ook weer.

Je moet de kabel van de modem in een van de (blauwe) netwerk poorten stoppen, niet in de gele (internet) poort!

Dan moet je het ip adres van de linksys eerst op een ander ip adres dan 192.168.1.1 zetten, maak daar bv 192.168.1.253 van.
(dat doe je door de linksys eerst met een pc te verbinden, alleen 1 netwerkkabel van de pc naar de linksys. In Network Setup - Router IP verander je dan 192.168.1.1 in een ander 192.168.1.x adres dat niet door een ander apparaat wordt bezet. Daar schakel je ook de DHCP functie uit. (blz 7 van het manual).
Dan koppel je de router weer los van de pc en verbind je hem met de kabel modem. De pc kan weer aan het netwerk.)

Ik denk ik doe je uitleg binnen no time. Maar of ik doe iets verkeerd, of het lukt niet!

Ik heb op dit moment, de kabel van de modem in poort 1 van de Linksys gestopt, in poort 2 een kabel van de router naar mijn laptop. Ik heb nu wel verbinding, maar als ik bij netwerk setup wil prutsen, blijf ik maar op die van de modem van tele2 terug komen. Ik kan niet 'in' die van Linksys komen.
Ik heb ook nog geprobeerd een kabel van de router naar de laptop te doen (zonder de kabel van de modem) maar dat wilde al helemaal niet :)

Je kunt de linksys resetten naar fabrieks instellingen.
Dat doe je als volgt.
Haal de voedings stekker uit de router
Achterop zit een gaatje in de router ,steek daar een pen of iets dergelijks in.
En nou komt het moeilijke ,je moet de voedings stekker er weer in steken terwijl je met de pen het schakelaartje ingedrukt houd.
Je wacht even met loslaten totdat de ledjes beginnen te knipperen

Als er hier een prijs wordt toegekend aan 'domste persoon op dit forum' kom ik wel in aanmerking, blijkbaar zat de verkeerde adapter erin, dat was de reden dat hij telkens uitviel. Nu zit de goede erin, en moet ik enkel nog het probleempje oplossen dat Linksys een ander ip-adres oid krijgt.

Edit: uiteindelijk is het met de uitleg van Solaris helemaal goedgekomen, en werkt de router perfect....allen bedankt voor het reageren!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan