linksys router WRT150N geen contact internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek M.

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik moet mijn huidige kabel router (E-tech) die opzich goed werkt omzetten naar een gecombineerde wireless en 4 poorts router, voor mijn werk mag ik geen wireless internet. De WRT linksys zou geen problemen geven om te installeren. ik krijg het niet voor elkaar, vraagt in de wizzard al om een ip adres... krijgt geen verbinding met internet.

Als ik de kabel van het UPC modem naar e-tech router uit de router haal en achter in mijn pc stop heb ik geen internet meer. Ook niet als ik modem en pc stroomloos maak voor enkele minuten en hem dan weer inschakel. Zet ik de zaak weer terug in de E-tech router dan heb ik wel weer internet. Ik heb dus alleen internet als de e-tech router er tussen zit. Volgens helpdesk UPC ligt het probleem niet bij UPC hebben de instellingen nagelopen, het functioneert volgens hen naar behoren. Met Linksys gebeld en geprobeerd handmatig de zaak in te stellen, echter het ip adres kan niet vernieuwd worden en dat zou aan UPC liggen.....dan word ik weer verwezen naar UPC ....zoek het maar uit.
Toch maar een monteur laten komen?

Beetje onduidelijk verhaal.
Wat is de bedoeling als ik het tenminste begrijp wilt u vanaf de UPC modem (graag even merk en type vermelden.) naar de linksysrouter WRT150N om daarmee een draalos netwerk op te zetten.

Dan zou u de kabel van de modem in de router moeten pluggen en dan in de router de gegevens van de provider in moeten voeren zoals in de gebruiksaanwijzing wordt beschreven.

ik heb dus de router aangesloten op de modem en de pc weer op de router.
Nu wil graag een wireless verbiding gaan maken voor mijn laptop.
Maar wanneer ik http://routerlogin.com intik krijg ik een welkomstscherm van @home.
Daar moet ik de computernaam invullen zoals vermeld in de brief (van @home).
Alleen heb ik nu dus geen @home maar tiscali.
Hoe krijg ik nu de modem gefonfigureerd naar de instellingen van tiscali?

Marcel

Ik heb een modem Motorola surfboard SB5100E van UPC. Het modem wordt nu met een kabel in E-tech router en vervolgens van deze router in netwerkkaart pc gestoken en dat gaat goed.
Nu sluit ik dezelfde kabel die in de e-tech router ging in de WRT150 ( precies zoals de wizzard aangeeft) en met een kabeltje van deze router weer naar de pc netwerkkaart ook conform wizzard.

Volgens het boekje moet hij zichzelf dan installeren, hij vraagt echter als hij bijna klaar is om een ip. adres, dan geef ik aan dat het om een kable aansluiting gaat hij gaat dan internet zoeken en stopt er vervolgens mee.
Volgens de helpdesk van Linksys moet ik zonder mankeren op internet kunnen als ik de routers niet aansluit maar de kabel van de motorola van upc rechtstreeks op de netwerkkaart van de pc aansluit. Als ik dat dan zo uitvoer kan ik niet op internet...... Ook quick fix van UPC kan het niet oplossen.
Dan zet ik de e-tech router er weer tussen, wacht even met weer stroom zetten op motorola en pc opstarten en dan .. heb ik weer internet...
De WRT router kan op de een of andere manier geen verbinding krijgen met internet, ook niet als ik het handmatig probeer te configureren. Volgens helpdesk UPC is alles in orde anders kon ik ook met e-tech router niet op internet komen......
Ik hoop dat dit duidelijker is.

dat is wat ik al verscheidene keren gedaan heb...en probeerde uit te leggen. Ik kom alleen via de router op internet !

Je moet de gegevens van tiscali in voeren in de router zoals in de begruiksaanwijzing van je router staat heb je deze niet dan even downloaden bij linksys op de site.

Gebruiksaanwijzing sb5100

Op je modem die je gebruikt kun je een swtich of hub aansluiten en dan meerdere pc's.

Je moet eens de kabel die van de modem komt in een aansluiting pluggen waar de pc's ook in worden gepugd dus niet in wlan en dan weer proberen.

Laatst bewerkt:
geeft geen resultaat.

ik heb ook nog een andere pc geprobeerd, de kabel die van het motorola modem komt in de netwerkkaart van een andere pc gestopt, ook die pc kan dan internet niet op. Quickfix geprobeerd, geen resultaat. sluit ik die pc weer aan op e-tech router loopt hij zo internet op.

ik denk toch dat het probleem in het motorola modem van UPC zit...De WRT150n kan ook niet door de motorola modem heen internet op...dus toch maar een monteur laten komen denk ik....?

Wel de goede kabel gebruikt crosscable zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing van je modem.
En dan op één van de pc aansluitingen in de router dus niet de wlan.?

router problemen

gisteren middag nog weer met UPC helpdesk gebeld. MAC adres in de Motorola was geblokkerd, na veel vijven en zessen is het er uit gehaald en had ik internet als ik de modem kabel direct in de pc plugde, echter met een andere kabel....de kabel die ik tot nog toe gebruikt had was niet goed. nu ik er weer naar kijk is dat een patch kabel geweest, blijkbaar geeft dat op enig moment problemen. Ik had hem eertijds bij een computer zaak gekocht om netwerk aan te leggen en hij heeft het altijd zonder mankeren gedaan....!!
In ieder geval heb ik weer internet en doet de router het naar behoren.
Hartelijk dank voor het meedenken....

Wel de goede kabel gebruikt crosscable zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing van je modem.
En dan op één van de pc aansluitingen in de router dus niet de wlan.?

Toch een goed hint geweest je hebt dus de cross voor een strait verwisselt en dat werkt dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan