Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Choebata

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Hallo allemaal

Sinds twee weken heb ik geen internetverbinding meer op de vaste computer.
De vaste computer (windows XP) is aangesloten aan de router met een kabel. Daarnaast werden er 3 laptops (windows 7 en vista) aangesloten.
De laptops (windows 7)hebben beide internetverbinding. De windows vista laptop en de vaste computer (XP) heeft geen verbinding meer met het internet.
We hebben de linksys reeds gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar dit hielp niet.
Weet er misschien iemand wat ik kan doen om de verbinding met de vaste computer terug te krijgen?
bedankt op voorhand

Is er sprake van foutmelding(en)? Zo ja, welke melding(en)?

Groeten,

Wat noemt Apparaatbeheer en Netwerkverbindingen over welke bedrade netwerkadapter je hebt en de status ervan (uitgeschakeld/netwerkkabel niet aangesloten/driver niet geïnstalleerd etc.)?
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Netwerkverbindingen: [Windows-toest]r toetscombinatie -> ncpa.cpl

Tijs.

pete100
Nee er is geen sprake van een foutmelding. De linksys word helemaal niet meer gevonden op de pc. En na opnieuw installeren vind hij hem nog altijd niet.

Tijs
Uhm Ik versta er eigenlijk niet veel van maar bij het netwerk waar alle internet staat enzo heb ik inbel en modem. Maar een modem hebben we al jaren niet meer en we hebben nog nooit inbel gebruikt. en overal staat niet verbonden

Groetjes

Laatst bewerkt:
Tijs
Uhm Ik versta er eigenlijk niet veel van maar bij het netwerk waar alle internet staat enzo heb ik inbel en modem. Maar een modem hebben we al jaren niet meer en we hebben nog nooit inbel gebruikt. en overal staat niet verbonden

Groetjes

Als er bij NCPA.CPL géén bedrade netwerkverbinding wordt genoemd (begint standaard met "LAN-verbinding"), dan doet je hele bedrade netwerkchip het niet. Kijk in Apparaatbeheer of daar apparaten staan met een geel vraagteken erbij óf met een geel uitroepteken óf met een rood kruis.
Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Overigens vroeg ik daar al om in mijn vorige posting! Het is niet tof als je maar de helft van de tips opvolgt! :evil:

Tijs.

Tijs
Ik heb reeds het eerste uitgevoerd bij apparaatbeheer. Maar er staat nergens iets bij. die printscreen zou ik er wel graag bij stoppen maar ik heb enkel internet op de laptop en het probleem zit op de vaste pc waar geen internet is.
Bij netwerkadapters heb ik het volgende staan: realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
groetjes

Staat die Realtek in Apparaatbeheer met een geel vraagteken erbij óf met een geel uitroepteken óf met een rood kruis? En geeft NCPA.CPL geen LAN-verbinding weer?

Tijs.

Als ik ncpa.cpl invoer dan kom ik bij de netwerkverbindingen. daar heb ik Lan-verbinding verbonden, met firewall realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
daarboven staat breedband: adsl en skynet. beiden is de verbinding verbroken.
Als ik verbinding wil maken via adsl dan krijg ik volgende melding
Fout 678 de externe computer reageert niet. klik voor meer informatie op meer info of zoek in help en ondersteuning naar dit foutnummer. Bij skynet geeft hij dezelfde foutmelding

groetjes

Het gaat om de LAN-verbinding in ncpa.cpl
Dubbelklik erop, en kijk
a. Naar de hoeveelheid Verzonden en Ontvangen pakketten op het eerste tabblad (tabblad Algemeen).
b. Kijk daarna op het tabblad Ondersteuning welk ip-adres etc. die gekregen heeft van de router (of juist niet).

Meld terug m.b.t. a. en b.

Tijs.

a) verzonden paketten: 606 ontvangen 0
b) adrestype: handmatig geconfigureerd
IP-adres 192.168.0.1
subnetmasker: 255.255.255.0

Zet adrestype op Automatisch verkrijgen:
Rechtsklik in ncpa.cpl op de LAN-verbinding, en kies Eigenschappen
Dubbelklik "Internet-protocol (TCP/IP)" in het vakje "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig"
Zet zowel het ip-adres gedeelte als het DNS-server gedeelte op Automatisch verkrijgen.
Klik zo vaak OK als nodig is.
Kijk of het daarna beter gaat.

Tijs.

Nu heb ik verzonden paketten 643 en ontvangen 15
maar nog geen internet

plots zijn die aan het oplopen naar 9000 verzonden en 18000 ontvangen

Merci kheb wat moeten wachten maar nu heb ik weer internet
Je was een grote hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan