Linksys USB adapter wireless N haalt de snelheid niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slim-Dewi

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2001
heb vandaag de linksys Wireless N adapter AE1200 gekocht. Mijn thuisnetwerk zou makkelijk 300Mbps moeten halen met die stick maar hij zit max op 52Mbps??! had eerst een sitecom 150N die zat zelfs nog wat hoger. Heb ik zo'n dure stick van Linksys/ Cisco gekocht. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan??! Heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar tevergeefs. Als ik net verbonden ben geeft hij 144Mbps aan en dan snel zakt de snelheid naar 52 of 39Mbps.
Ik heb een KPN Experiabox V8 (glasvezel). Ik wil natuurlijk het maximale eruit halen aan snelheid!

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
300 haal je alleen op de 5Ghz band (nou ja, ik haal 240 maar ok). Op de 2.5ghz band is de linksnelheid 140Mb/s. Om die snelheid te halen op de 2.5 ghz band moet je WPA2, hebben en liefst geen andere apparaten die op de "G" standaard draaien.

300 Mb/s is een theoretische snelheid. 100 Mb/s op de 2.5G band en 240 op de 5Ghz band. Dat is ook nog eens half-duplex. In downloadsnelheid vertaald zich dat in 45Mb/s op 2.5 en 110 Mb/s op de 5 Ghz band. Het behaalde resultaat is staerk afhankelijk van de afstand en de kwaliteit van de router, niet alleen van de dongle.

Ja ik weet wel dat je 300 Mbps nooit haalt, maar toch zeker wel boven de 100Mpbs, maar helaas niet. Heb ingesteld alleen op WPA2 maar dat helpt ook niet. Die experiabox van KPN moet dat wel kunnen op 2.5Ghz. Ik snap echt niet hoe het kan. Hij schommelt tussen 39 en 52 hoger komt die niet. En zo'n goedkope stick van SITECOM die blijft mooi op de 72Mbps.
Snap jij het snap ik het??!! Moet toch een oplossing voor zijn. Ligt niet aan die experiabox anders zou die sitecom ook niet op 72 moeten zitten toch?!

Kan aan de antenne liggen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de AE lijn van linksys niet super goed staat aangeschreven. Het feit dat het duur is zegt helaas vaak weinig bij linksys. De WUSB-600 serie was zeer solide, over de AE serie hoor ik allemaal verschillende dingen. Ik zie ook dat de AE helemaal geen 5Ghz kan... dat is wel erg lomp voor een dongle van 20 euro. Heb je al de laatste driver gedownload?

Jazeker hij is helemaal up-to-date. ik ben nu aan de chat met iemand van linksys, wel in het Engels. ben benieuwd wat hij zegt. ik heb CCNA kennis dus ja ben niet dom! moet gewoon werken op min. 100Mbps

uit dat gesprek is ook verder niks gekomen; heeft iemand nog tips?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan