linksys usb netwerk adapter wilt niet enablen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielssinke

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Hallo mensen...

ik had al eerder een post over de netgear pci card waarbij de adapter niet wilde enablen..... nou heb ik die hele zooi teruggebracht naar de mediamarkt en heb nieuwe router en usb wireless n adapter gekocht van linksys.

Nou heb ik de router eerst geinstalleerd door middel van een wired connectie en alles opgevolgd en die is nu goed geinstalleerd en ik heb wifi via me iphone dus dat werkt goed.

HET PROBLEEM:
ik heb de cd erin gedaan en hij heeft vanalles geinstalleerd en daarna moest ik de usb stick erin stoppen waarna hij die stick installeerde en goed herkende. Hij staat in mijn netwerk lijst erbij maar grijs (disabled).

Als ik dan op enable klik dan zegt hij " enabling........ enabled" en vervolgens blijft hij op disabled staan en blijft grijs. Wat ik ook doe ik krijg hem niet aan de praat en dit blijkt dus ook het geval te zijn met de wireless 300n pci card van sitecom die ik al eerder probeerde.

Is er misschien iemand die me kan helpen met dit probleem? Ik heb al op google gezocht en heb een paar van deze zelfde problemen gevonden maar er staan absoluut geen oplossingen bij.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Alvast bedankt.

Niels

Hoi,

Ga naar een herstelpunt, voordat je met de installatie-cd van Linksys begon.
Zorg uiteraard dat de USB-kaart niet in de computer zit en ook de cd verwijderd is.
Nadat de meuk van Linksys is verwijderd en je computer opgestart, plaats je de cd, maar je breekt het automatische installatieproces af.
Hierna plaats je de USB-kaart.
Er zal nu worden gevraagd om het installeren van de driver voor de kaart. Dat is ook echt het enige dat je nodig hebt!
Nadat de driver is geïnstalleerd en je netwerkkaart actief, zal er worden aangegeven dat er draadloze netwerken gevonden zijn.
De rest wijst zich vanzelf.

Kortom: de netwerksoftware van Linksys gebruik je NIET. Die is ook helemaal niet nodig en (in mijn ogen) volstrekt overbodig.

Hoi TueGem,

Bedankt voor je snelle reactie.... Wat je voorstelt om alles eraf te gooien van linksys heb ik ook al met de sitecom software en drivers gedaan voordat ik deze linksys heb gekocht en daarbij installeerde hij iedere keer gewoon goed de adapter en stond hij ook gewoon in device manager. Enigste is dat je hem niet kan enablen in netwerk adapters scherm.

Ditzelfde heb ik dus nu weer maar dan met de linksys en ik ben bang dat het opnieuw instaleren van alles niet het probleem oplost. Ik vind de software van linksys er wel degelijk uit zien eerlijk gezegd en ik denk dat alles prima zou werken mits ik die adapter kan enablen en dat ie enabled blijft.

Het is een erg vreemd probleem maar die zich bij 2 verschillende merken heeft laten zien.... Lijkt me dus iets te zijn in mijn pc. Ik gebruik trouwens windows 7.

Hoi,

Dan hoop ik dat er iemand anders is die je kan helpen hier ...
Ik heb Win7 niet en heb inmiddels wel begrepen dat er onder '7' nogal wat netwerk-verbindingsproblemen zijn.

Opgelost!!!!!!!

Hoi mensen,

Ik heb samen met een collega de hele ochtend gespendeerd in het werkende krijgen en het oplossen van dit probleem.....Na veel gedoe is het dan eindelijk gelukt.

Ik zal het even in stappen neerzetten:

stap 1:
restore point naar een punt voordat je wat dan ook voor drivers erop heb staan van je usb adapter/pci card.
stap 2:
Volg deze link http://www.ralinktech.com/support.php?s=1 en download de drivers voor USB (RT2870 /RT2770 /RT307X /RT2070 /RT3572/3370)
stap 3:
rechtermuis klik op de exe file van die driver en ga naar properties ----> compatibility mode en zet hem daar op windows xp sp2 en daarna de exe runnen in administrator mode (laatste weet ik het niet zeker of het uitmaakt)
stap 4:
Nu je USB adapter dongle erin stoppen en bij mij zag hij alsnog de drivers van het desbetreffende merk maar het kan ook zijn dat ik ergens op mijn pc nog iets niet gewist had zodat hij direct die drivers installeerde.(normaal gesproken zou hij hem niet goed kunnen instaleren)
stap 5:
Nu ga je naar je device manager en daar staat een uitroepteken of bij mij de drivers die hij eigenlijk hoort te hebben(maar niet werken) en dan klik je op drivers updaten!!
stap 6:
wanneer er gevraagd word hoe je wilt zoeken moet je zoeken op je computer en dan krijg je een venster waarbij je het vinkje bovenaan uitzet(compatible hardware only ofzoiets dergelijks) waarna er een hele lijst tevoorschijn komt.
stap 7:
je kiest hier voor Ralink Technology, Corp (dus echt die met de KOMMA teken erin) en dan 802.11n USB Wireless LAN Card (Ralink Technology, Corp.) en dan klik je op verder
stap 8:
nu start je opnieuw op en dan doet alles het opeens..... erg vreemd dat het allemaal zo moeilijk moet zijn maar er is blijkbaar iets ernstig mis met de drivers onder windows 7.

hopelijk heb ik zo goed hulp gegeven op mijn eigen probleem voor de mensen die dit nog tegen gaan komen.

een link naar de engelse website waar wij de hulp hebben gevonden.
http://www.sevenforums.com/hardware-devices/42703-belkin-f5d8053-n-wireless-usb-adapter-problem.html

In ieder geval bedankt voor de hulp geboden.

Groeten,

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan