linksys w54g router

Status
Niet open voor verdere reacties.

oentje11

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Goedenavond

een raar probleem met mijn router(linksysw54g) en een draadloos netwerk.
Ik heb een chello classic abo en een draadloos netwerk met 2 compu's, nu gaat bij de hfd compu steeds mijn netwerk eruit na op herstel drukken gaat hij mijn ip adres vervangen en kan ik weer internetten.
kan dit aan de hoeveelheid compu's liggen die in mijn router zijn aangemeld of ligt dit aan wat anders.

wie weet raad
groet oentje11

Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Meest voor de hand liggende is dat er nog een draadloos netwerk in de buurt zit en dat je pc daar (automatisch) verbinding mee probeerd te krijgen.
Evt oplossing: Zet je verbinding vast naar je eigen w54g router zodat er niet automatich gezocht word naar ander netwerken. Hoe je dit instelt hangt af van je netwerkkaartje die in je pc gestoken zit.
Pas dan ook evt dan mac filtering toe zodat een andere ( voor jouw niet bekende) wireless punt geen verbinding kan maken met jou draadloos AP(jou W54G)

Heeft in principe niets met het aantal het pc's te maken, wel met de configuratie hoe je de verbinding tot stand wilt brengen, dat is de volgende stap als bovenstaande niet de oplossing is.

Een hoofdcomputer ...? Je bedoelt waarschijnlijk de computer waar je zelf het meeste voor zit. Gewoon een client van je router net zo als je ander pc. Dit even ter info :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan