Linksys Wag200g af en toe rood lampje

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertju1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Beste Lezer,

Sinds 2 maanden heb ik last van een rood lampje bij mijn internet connectie op de modem. Ik maak gebruik van de linksys wag200g. Dit is niet continu, maar het vindt ongeveer ieder half uur plaats, waarna het na ongeveer 1 minuut weer gewoon groen is en ik weer kan internetten. Nu vindt ik dit toch erg vervelend en zou ik graag een oplossing willen vinden en had gehoopt dat iemand mij kan helpen. Ik heb ADSL extra van online.

Alvast veel dank,
Robert

Wat ík zou doen (de helpdesk van KPN zal je het zelfde vragen) is om de apparatuur van KPN weer terug te zetten (dus de WAG200g tijdelijk niet te gebruiken).

Kijk of je (verbonden met het apparaat van KPN) hetzelfde probleem ondervindt.

Indien het probleem dan niet optreedt, dan is het (dus) een probleem in de WAG200g.
Hier kun je (bijv.) eens kijken of een nieuwe firmware voor je WAG200g router wellicht verbetering geeft.

Indien het probleem dan wél optreedt, dan is het iets dat KPN moet oplossen. Laat het KPN-apparaat aangesloten en bel KPN helpdesk op voor lijnmetingen, diagnose van de wijkcentrale etc.

Succes,

Tijs.

Ha Tijs,

Ik snap niet wat je bedoelt om eerlijk te zijn, zou je iets gedetailleerder antwoord willen geven wat ik moet doen?
Toch al veel dank voor het geven van een antwoord.

Even simpel gesteld: KPN ondersteunt alleen hun eigen apparatuur. Je zult dus éérst met KPN's apparatuur moeten gaan testen of je hetzelfde probleem met wegvallende verbinding ook daar hebt.

Is dat het geval, dan is het een probleem van KPN (want die is verantwoordelijk voor de verbinding tot en met de modem/router die aan jou geleverd is).

Is dat niet het geval, dan ligt het probleem dus in jouw apparaat (de WAG200g dus).

Kortom: Je zult eerst moeten gaan testen met alleen de apparatuur van KPN (dus je WAG200g afkoppelen/uitschakelen en het apparaat van KPN weer terugplaatsen).
Nog een tip daarbij: Koppel jouw apparaat los, wacht (minstens) een half uur of zo en sluit dan pas het KPN-apparaat weer aan. Je hebt dan een grote(re) kans dat je op het KPN apparaat direct weer Internet beschikbaar krijgt.

Succes,

Tijs.

Ha Tijs,

Ik heb vanalles geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Waarschijnlijk ligt het aan de modem die niet goed samengaat met het internet heb ik begrepen. Op andere internet fora ben ik dit vaker tegengekomen. Ik ga nu een livebox aanvragen met de hoop dat dat werkt, maar ik vrees het niet :( Iig veel dank voor het zoeken naar een antwoord.

Groeten,
Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan