Linksys WAG300N als AccessPoint gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

svandijk

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo,

Ik heb zojuist een Linksys WAG300N gekregen.
Helaas zonder CD en handleiding.
Kan ik deze ook gebruiken als AccessPoint?
Heb namelijk een VOIP abo zodat ik mijn huidige modem niet kan vervangen.
Ik zou hem hier graag achter willen plaatsen.

Bekijk even de handleiding. Sommige Linksys producten kunnen dit probleemloos.
Elders las ik dat het wel weer kon namelijk:
Let me know which kind of configuration you are using on WAP4400N ... also check the wireless settings on the Access Point .... it should be similar to the wireless router ... assign the static Ip to the Acces Point ... Do power cycle & try to ping the Ip address of the Access Point ... Let me know the results ...

Ik kan nu de Linksys website niet op komen, hij blijft laden :(:(.

Bij linksys lukt het vaak wel.
Deze handleiding is bedoeld voor twee tlinksys achter elkaar, maar geldt ook voor een linksys achter een andere router.
Je sluit de lankabel, die uit een LAN poort van router één komt aan op een LANpoort van de linksys

mvg leo

Laatst bewerkt:
En voor de duidelijkheid: mocht er op beide apparaten een DHCP server aanwezig zijn dan moet deze bij eentje uit. Er mag maximaal één DHCP server in het netwerk aanwezig zijn.

Op moment van plaatsen vond ik de handleidingen ook niet op de site van Linksys. Intussen wel en heb het doorgenomen. Evenals de reakties, waarvoor hartelijk dank.

Helaas kan ik het apparaat niet instellen zoals ik wil. Ik wil hem namelijk inzetten als vervanger van mijn digiconnect wireless router. En dat is kennelijk niet mogelijk.

Sorry voor de verwarring omdat ik de term access point heb gebruikt!

Heb namelijk een VOIP abo zodat ik mijn huidige modem niet kan vervangen.
Ik zou hem hier graag achter willen plaatsen.
Ik wil hem namelijk inzetten als vervanger van mijn digiconnect wireless router

Je moet natuurlijk gewoon doen zoals je het zelf wil, maar je hebt ons wel op het verkeerde been gezet.
Maakt verder niet uit.
Maar de vraag van XP_PC kan de router de instellingen van je provider niet aan?
Welk abonnement heb je dan?

Heb een Scarlet abo en wil hierachter graag apparatuur gebruiken die ik zonder problemen zelf kan instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan