Linksys WAG54G i.c.m. ZyXel 2602HW-61C

Status
Niet open voor verdere reacties.

@ReNéNoorD

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Heeft iemand een idee of (en hoe) je de Linksys WAG54G op de ZyXel 2602HW-61C (van Tiscali) kan aansluiten??
Het draadloze bereik van de Linksys is namelijk veel beter dan die van de ZyXel.

Voor dat ik Tiscali (en dus het ZyXel modem) had, gebruikte ik de Linksys. Hiermee had ik altijd in het gehele huis een snelle draadloze verbinding. Met ZyXel is de draadloze verbinding veel trager en valt zelfs soms helemaal weg. Derhalve dat ik nu eigenlijk weer van de draadloze functie van de Linksys gebruik wil maken.

Is dit mogelijk? En zo ja, kan iemand mij dan ongeveer uitleggen hoe ik het aan moet sluiten? Moet je de ZyXel gewoon op de pc aansluiten (zoals nu reeds het geval is) en de Linksys middels een ethernetkabel op de ZyXel.....of moet je met een ethernetkabel de Linksys op de pc aansluiten en vervolgens middels een ethernetkabel de Linksys op de ZyXel??

Alvast bedankt!

linksys

Ik had hetzelfde probleem dat het dsl-modem van tiscali een slechte verbinding opbouwde met het draadloze netwerk.

Ik heb van LINKSYS de draadloze accesspoint WAP54G aangeschaft en deze gekoppeld aan 1 van de 4 uitgangen van het routerdeel van het dsl-modem en het werkt nu uitstekend.

Zoals ik begrijp heb jij een dsl-modem WAG54G aangeschaft, probeer ook een koppeling middels utp-(RJ45) bekabeling met de uitgangen van beide routerdelen.

Let erop dat het draadloosnetwerk in het modem-menu van Zyxel is uitgeschakeld en uiteraard moet dit in het modem-menu van LINKSYS geactiveerd worden.

Succes!

Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag van mij maar, als die linksys een dslmodem is dan kun je die toch gebruiken en het modem van tiscali niet?

Je kan het linkssys apparaat toch wel als router gebruiken , zonder dat hij als dsl modem dienst doet.

Overigens is het niet aan te raden om het dsl-modem van linksys aan te sluiten in plaats van zyxel hierbij ontbreken de tiscali instellingen.
Mocht het niet lukken kijk dan ook is naar het door mij gebruikte accesspoint van linksys.

Laatst bewerkt:
@petje11: de Linksys kent geen Voip en aangezien ik ook via Tiscali bel, moet ik het Zyxel modem wel blijven gebruiken om te kunnen telefoneren.

Overigens werkt e.e.a. nu uitstekend. Ik heb de wireless functie in de Zyxel uitgeschakeld en de Linksys op 1 van de LAN-aansluiting van de Zyxel aangesloten. In de Linksys heb ik de modem(dsl)-functie uitgeschakeld en aleen de wireless functie ingesteld. En wireless van de Linksys is nu 10x sneller dan die van de Zyxel :-)

@proksi: ik had de WAG54G al van mijn vorige adsl-aansluiting, anders had ik uiteraard ook wel alleen een wireles accesspoint gekocht i.p.v. de WAG54G.

Ha, vandaar dat probleem heb ik ook maar dan van tele2 en om een andere reden. Maar je hebt het al opgelost zie ik. Zo gebruik je je linksys ook als accespoint en meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan