linksys wap 11 versie 2.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

schaal49

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hallo,

Ik heb een Linksys cable router, en van een kennis een wap gekregen.
Zie titel.
Via de site van linksys een driver gevonden, evenals een wizard.
deze schijnen geschikt te zijn voor windows xp, en helaas werken beide downloads bij mij niet.
Ik heb Vista :-(

Bedoeling is dus de wap aan te sluiten op de router, zodat ik via mijn laptop met WIFI overal, ook in de tuin, kan internetten.

Iemand een idee hoe ik hem aan de praat krijg?

Ik heb wel enig idee, maar het is een apparaat dat maximaal met WEP encryptie beveiligd kan worden. Dat is zeer gemakkelijk te kraken (in minder dan 1 minuut) door evt. kwaadwillenden. Ik zou hem dus niet in gebruik nemen, en een moderner apparaat aanschaffen dat WPA of nog liever WPA2 encryptie ondersteunt.

Ok, terug naar je probleem (als je het toch nog proberen wilt):

IP Address. This IP address must be unique to your network. (The
default IP address of 192.168.1.251.) As this is a private IP address,
there is no need to purchase a separate IP address from your service
provider.

Dus als je een netwerkkabel tussen de pc en het apparaat zet, en op je pc even een ip-adres als 192.168.1.200 instelt, dan zou je er met http://192.168.1.251 moeten kunnen komen. Standaard gebruikersnaam is geen gebruikersnaam (blijft leeg), en het wachtwoord is admin

Reset het apparaat eerst even terug naar fabriekswaarden, zodat bovenstaande werkt:
Reset Button There are two ways to Reset the Access Point’s factory defaults. Briefly press the Reset Button for approximately ten seconds, or use the Password tab of the Access Point’s Web-Based Utility.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik heb mbv de helplijn van Linksys getracht de wap in te stellen, helaas mislukt.
Is volgens Linksys ook erg ouderwets.
Na 25 min aan de tel vertelde men me dat ik een crossed cable of zo nodig heb?

Ik heb ook nog een WAP van Belkin, de F306130
Is dat wat of is die ook hopeloos ouderwets?
Hoe deze aan te sluiten?

[...]Na 25 min aan de tel vertelde men me dat ik een crossed cable of zo nodig heb?

Ik heb ook nog een WAP van Belkin, de F306130
Is dat wat of is die ook hopeloos ouderwets?
Hoe deze aan te sluiten?

Klinkt als vreemd, want ik heb in de handleiding toch ook niet zien staan dat als je de cd-rom gebruikt je een cross-kabel nodig hebt? Maar goed, crosskabels zijn gewoon te koop in de winkel (als je het toch zou willen proberen).

Zoeken op F306130 levert in heel google niets op (ook niet op de website van Belkin trouwens). Enige wat er enigszins op lijkt is de 802.11b Wireless Network Access Point
F5D6130, en ook die heeft alleen WEP encryptie.

Lijkt mij dat het beter is dat je wat gaat aanschaffen waar WPA-PSK of (liever ook) WPA2-PSK encryptie op mogelijk is.

Tijs.

Tijs,

Bedankt voor de moeite,
ik ga idd maar op zoek naar iets nieuwers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan