linksys wap54g geen web interface

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Ik heb een linksys wap54g Access Point aangesloten op mijn zyxell 2602-61
Alles is nu ingesteld met de bijgeleverde cd en ik kan dus draadloos internetten via mijn access point. Probleem is dat ik niet bij de web-based instellingen kan.
daar zou je bij kunnen komen door http://192.168.1.254 in te vullen. ( overigens wel door de Access point met de kabel op de laptop aan te sluiten, dus direct verbonden)

maar ik kan niet in de web opties komen..... kheb al verschilende ip-adressen geprobeerd, ook al geprobeerd met het instellen van een vast ip-adress. maar ik weet niet helemaal of ik dat goed doe. Ik heb voor de master subway enz gekeken bij 'ipconfig /all'

Ik sta open voor suggesties aangezien zoeken op het helpmij forum ook al geen resultaten voor me had.\

b.v.d. justin

Sluit de accesspoint aan op de bedrade aansluiting van je laptop, en stel op diezelfde laptop even een vast ip-adres in op de bedrade verbinding:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip set address name="LAN-verbinding" static 192.168.1.100 255.255.255.0 192.168.1.254 1

Probeer het dan opnieuw.

Zodra klaar (of het heeft niet gewerkt) het volgende uitvoeren om automatisch ip-adres te laten toewijzen op de bedrade verbinding:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip set address name="LAN-verbinding" dhcp
en de accesspoint weer aansluiten op de router.

NB: Ik ga ervan uit dat de bedrade verbinding LAN-verbinding heet. Kijk even na, als het 1ste commando niet werkte, welke naam die bedrade verbinding heeft:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
NB2: Ik ga er tevens vanuit dat je de standaard waarde voor het ip-adres bij de initiële inrichting van de accesspoint hebt ingesteld (die met de wizard van de cd). Heb je daar een ander ip-adres ingevuld, dan zul je ook op de laptop een vast ip-adres in diezelfde reeks moeten nemen, welke natuurlijk niet hetzelfde mag zijn als die je voor de accesspoint had ingesteld.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
danku voor uw snelle bericht.

Op deze manier is het idd gelukt, kost een beetje maar nu is wel alles goed beveiligd.

gr. justin:thumb:

Fijn dat het geholpen heeft. :thumb:

Graag nog even de vraag op status "Vraag is opgelost" zetten. Doe dit door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan