Linksys WAP54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Hallo beste mensen,

Ik heb zojuist een Linksys WAP54g v2 Accesspoint aangeschaft en aangesloten (met meegeleverde kabel) op de Edimax Switch, die achter een 1-poorts Speedtouch 510 modem/router (KPN) hangt, die met de ADSL-lijn is verbonden.

Op de Switch zijn 2 pc's aangesloten die perfect werken en afzonderlijk het internet op kunnen.

Mijn OS is WindowsXP Pro met SP2.

Bij de installatie van het AP met behulp van de bijgeleverde installatie-CD stuit ik op het volgende probleem:

Zodra er een verbinding met de Webinterface (Web-based Utility) tot stand moet komen i.v.m. configureren van het AP, moet er eerst een default password worden ingevuld d.i. "admin".

Als dat gedaan wordt, volgt de volgende melding:
Access violation at address 004864BB in module 'setup.exe'.
Read of address FFFFFE1C

Ook zonder de CD is het adres van de Webinterface
http://192.168.1.245 niet te bereiken, dus kan ik het AP niet configureren (password, beveiliging enz.).

Het schijnt geen onbekend probleem te zijn heb ik begrepen, maar tot nu heb ik nog geen relevante oplossing/tip mogen ontvangen of kunnen vinden.

Is er onder u misschien iemand die mij met dit probleem kan helpen?

bij voorbaat dank,
m.gr. Mol
 
Als met beide pc's kan worden geïnternet, dan kun je ook toegang krijgen tot je AP. Daarvoor gebruik je het IP van je AP, je kunt dat IP achterhalen door op één der pc's het volgende uit te voeren:

1) Start/Uitvoeren/Typ cmd en klik op OK.
2) Typ ipconfig /all en geef een enter.

Het IP van je AP staat bij de regel standaardgateway

Je voert vervolgens dat IP in de adresbalk van je browser in gevolgd door een enter.

Of is het IP dat je via ipconfig /all verkregen hebt ook 192.168.1.245?

Dennis.
 
Die switch is trouwens niet meer nodig.

Jouw huidige configuratie:

modem/router(met 1-poort)-->Switch(met meer dan 1 poort)-->modem/router

(met meer dan 1 poort)-->naar de 2 pc's.

Die switch kan komen te vervallen.

Het wordt aldus:

modem/router(met 1-poort)-->naar de ADSL ingang van-->modem/router(met

meer dan 1 poort)-->naar de 2 pc's.

Dennis.
 
Re: Die switch is trouwens niet meer nodig.

Beste Dennis,

Eerst even je eerste antwoord:

Zoals ik al zei:
Zodra er een verbinding met de Webinterface (Web-based Utility) tot stand moet komen i.v.m. configureren van het AP, moet er eerst een default password worden ingevuld, daarna gaat het mis: ik krijg geen verbinding.
(O ja, voordat je dat vraagt, ik heb dat bekende (default) password natuurlijk goed ingevuld).

Net als voor een adsl-modem (b.v. Speedtouch 510) is er ook voor de Linksys WAP54g een Web-interface om te configureren, begrijp je? Nou daar kan ik geen verbinding mee krijgen, adres is http://192.168.1.245

Als ik ipconfig /all doe, staat achter het door jou genoemde Standardgateway: 10.0.0.138 , en dat is het bekende adres van de web-interface van mijn modem.

Je tweede antwoord:

Je hebt de opstelling niet goed begrepen, hij is zoals ik al meldde:
Een Linksys WAP54g v2 Accesspoint (geen router), aangesloten (met meegeleverde kabel) op de Edimax Switch, die achter een 1-poorts Speedtouch 510 modem/router (KPN) hangt, die met de ADSL-lijn is verbonden.

Dus vanaf de andere kant:
ADSL-modem/router (1 poort) > Switch (4 poorten) > 2 PC's en dan daarbij nu ook het AP.

Mol.
 
Heb je alles onder dezelfde ip-range?
Ik heb namelijk hetzelde AP en moest het ip nummer van de AP eerst veranderen naar de range van mijn netwerk, daarna kon ik gewoon mijn AP configureren.
(leg ik het zo goed uit?).
 
Zet wel de firewall uit van de PC waarvan je de AP configureert.
 
Aan Admin_Frisian.

Waar kan ik dan het IP-nr van het AP veranderen als ik er niet bij kan komen?

Aan JBS:
Ja, daar heb ik voor gezorgd.

----------------------------------------------

Ik zat net te denken aan het rechtstreeks aansluiten van het AP op mijn netwerkkaart, misschien wordt hij dan gezien en wordt er automatisch een IP gegeven, wat ik dan wel kan bereiken en varanderen?
Zou dat wat zijn?

Of anders: Tijdelijk het IP (en Gateway) van een bekabelde PC veranderen in de range van het AP?

Misschien, ik ga dat eens proberen, heeft iemand hier nog een mening over?

Mol.
 
Laatst bewerkt:
Je moet het even weten.
Wat ik gedaan heb is het volgende.
Ik heb eerst het IP-nummer van de pc die bedraad in verbinding stond met het netwerk en het AP veranderd tot deze in de zelfde range zat met het AP.
Mijn netwerk range was 10.0.0.x
Mijn AP was 192.168.0.x (geloof ik).
Dus heb ik mijn IP-nummer van de pc veranderd naar 192.168.0.x
Nu kun ik zonder probleem contact maken met het AP
Toen heb ik het IP-nummer van het AP veranderd naar de range van het netwerk, te weten 10.0.0.x
Waarna ik het IP-nummer van de pc ook weer terug heb gezet naar deze range.
Dat is even het addertje. :)

De foutmelding die wordt gegeven is erg verwarrend en heeft in principe niets te maken met het probleem.
 
Geplaatst door Mol
Of anders: Tijdelijk het IP (en Gateway) van een bekabelde PC veranderen in de range van het AP?
Ik was druk aan het typen en zie nu dat je een aanvulling hebt gedaan.
Het antwoord is dus, ja. :)
 
Da's mooi, nou ik zat dus in de goeie richting, ik heb nog geen tijd gehad, maar dit ga ik proberen, moet lukken.

Blijft natuurlijk die vreemde foutmelding na dat default password, maar goed dat is nu misschien te omzeilen.

Voor zóver bedankt,

Mol.
 
Het werkt !!

PC-kaart van automaat afhalen en IP in de range van die van het AP brengen.

De web-interface van het AP is nu perfect te bereiken.

IP van het AP in de range van de te gebruiken PC brengen en het AP configureren.

PC-kaart weer op de automaat.

Admin_Frisian bedankt.

m.gr. Mol.
 
router

hallo ik heb de zelfde vraag over de router ik heb een laptop en daar wil ik draadloos mee internetten ik heb een linksys en ik kan niet op internet komen want hij geeft geen goede ip, hij geeft aan 169.254.193.141 maar als ik de gewone netwerkkaart gebruik dan werkt hij goed nu is mijn vraag kan iemand dat mij uileggen in gewone taal hoe ik wel 192 ... kan krijgen
alvast bedankt jo van uden
 
Re: router

Geplaatst door javanuden
(...) ik kan niet op internet komen want hij geeft geen goede ip, hij geeft aan 169.254.193.xxx
Eerst even het volgende.
Waarschijnlijk is dit je extern IP-adres.
Zou je dat even net als ik gedaan heb willen wijzigen?
Het is misschien niet verstandig om je IP-adres open en bloot op het internet te zetten.

Dan nu weer to de piont. :)
Wat voor router heb je precies?
Is dat hetzelfde type als hierboven beschreven wordt?
En is het verstandig om in dit topic hier mee door te gaan?
Misschien is het verstandig om hiervoor een nieuw topic aan te maken?
Het maakt mij niets uit hoor, t'is maar net wat de leiding of de topicstarter hierover zegt.
 
dus je wilt het ip van je pc veranderen in je netwerk met windows xp als volgt.

voordat je begint moet je even naar start>uitvoeren>cmd en dan enter. daar typ je "ipconfig \all" schrijf dan even alle gegevens op een papiertje je kan ze later nodig hebben.

> ga naar mijn netwerkverbindingen

> ga naar je netwerk interface cart

> rechterklik >eigenschappen

> in algemeen naar internetprototcol(tcp-ip)

>daar 1maal kliken en dan eigenschappen

> keuzeoptie "het volgende ipadres gebruiken" aanzetten en daaronder de gegevens invullen.

> verander het ip en de rest van de gegevens vul je in zoals in oude situatie het geval was of zoals je hebt opgeschreven.
 
router

hallo kevin_ingen
je hebt het duidelijk uit gelegd maar ik zit nog met een vraag ik heb een pc met xp er op en ik heb een laptop met xp er op nu wil ik de laptop draadloos maken heb ik in de winkel dat setje gekocht linksys-wrt54g,
daar in niet mis mee mijn comp is op de router aan gesloten en werkt prima nu mijn laptop geeft ip 169 ....
dat is niet goed dat moet zijn 192 ..... maar als ik stekker uit mijn comp haal en in de netwerkkaart stop kan ik op mijn latop wel op internet maar niet via die notebook adapter(2,4ghz niet maar ik las ook over topic daar snap ik niets van graag een berichtje terug alvast bedankt jo van uden. ps ik heb gedaan het ip veranderd maar ik kan dan miet op internet .
 
Je moet op je laptop wel voor draadloze verbinding kiezen.
Dubbelklik daarvoor in het configuratiescherm op netwerkverbindingen.
Om je intern IP-adres te veranderen moet je onder de eigenschappen van je draadloze adapter het IP-nummer veranderen zoal boven beschreven.
Als je in de dos-box ipconfig intypt, wat laat deze dan zien?

Lees dit ook maar eens door.
Toevallig net jou merk. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan