Linksys wireless-G notebook adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guillaume58

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
23
Ik heb een compaq Evo N610 laptop.
De Linksys Wireless-G 2.4 GHz Notebook Adapter kan geen draadloos internet vinden.
Wie weet raad hiermee?
 
Kijk eens op welk kanaal je zit,zijn ze met elkaar compatible en zijn er misschien nieuwere drivers ?
En zo zijn er nog wel wat vragen.
 
Helaas niet. De laptop wordt thuis gebruikt met draad.
Het gaat om gebruik buitenshuis. Zodat ik op het draadloos netwerk van hotel of school kan komen waarvoor ik vervolgens wel een wachtwoord heb.
 
Jij hebt G, waarschijnlijk heeft je school N en dat is te hoog gegrepen voor G.
 
graag uitleg

Dat is mij iets te hoog gegrepen. Wat bedoel je met jij hebt G, de school heeft N ?
 
a, b, g en (draft)n zijn verschillende standaarden en snelheden. Het lijkt me zeer sterk dat de school alleen n heeft, want ten eerste is dat (nog) geen standaard en ten tweede hebben routers nooit alleen n, maar n én g.

Er is dus iets anders aan de hand. Kijk eerst eens in je apparaatbeheer (rechtsklik deze computer - hardware - apparaatbeheer) en zoek de 'draadloze netwerkadapter' op . Staat hier een geel vraagteken oid bij? Zo niet, zoek dan eens een knop op je laptop op. Het kan een gewone knop of een tiptoets zijn, vaak met een icoontje als een antenne erbij ((( I ))). Hier mee kun je je antenne aan en uit zetten.
 
fuctietoete

Die functietoets zit inderdaad op de laptop onder F2. De antenne laat zich echter niet aan of uitzetten.
 
Hoe wil je in Godsnaam zoiets testen ?

Wij geven advies, maar daar kun je momenteel niks mee want dan moet je wachten tot je op school bent ? :p:p

Misschien kunnen we beter even wachten tot je weer op school geweest bent en je meer informatie hebt omtrent gebruikte netwerken.

Andere tip: rij eens in de buurt rond.
 
Hoe wil je in Godsnaam zoiets testen ?

Wij geven advies, maar daar kun je momenteel niks mee want dan moet je wachten tot je op school bent ? :p:p

Misschien kunnen we beter even wachten tot je weer op school geweest bent en je meer informatie hebt omtrent gebruikte netwerken.

Andere tip: rij eens in de buurt rond.


Sorry, maar ik heb geen idee wat dit met het topic te maken heeft. Z'n laptop kan geen draadloos netwerk vinden; dat is een veel voorkomend probleem met tal van verschillende oorzaken. We zullen ze 1 voor 1 moeten onderzoeken en als dat wat langer duurt omdat hij niet altijd in de buurt van een draadloos netwerk is dan so be it.

Met de blauwe Fn + F2 toets kun je de antenne aan en uit zetten waarschijnlijk, daar beginnen we mee. Verder vraag ik me af of je al in je apparaatbeheer hebt gekeken zoals ik heb gevraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan