Linksys wireless G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieke

Verenigingslid
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
486
Hallo allemaal.. nou dan toch maar hier de vraag gesteld.. 2 pc's en een laptop. Allemaal met een linksys wireless pci of notebook adapter. Router: Linksys WirelessG Broadband 2.4 gHz model wrt54g.
Op alle systemen draait winXP home edition.
De werkgroep is bij alle drie hetzelfde, alleen de router heeft nog een door athome gegeven naam.
Dit systeem kwam in de plaats van een vast netwerk en werkte perfect. Tot vorige week. Ik heb de laptop moeten formateren (toshiba a30) en een van de twee pc's ook. Alles er weer op gezet, wel op alledrie internet maar geen thuisnetwerk. Ten minste.. de laptop komt niet in het netwerk. Firewalls staan uit ( ook de interne van XP), pingen van pc naar pc gaat prima, maar de laptop is niet toegankelijk...en maar op één pc te zien...De laptop zelf ziet echter alleen maar zich zelf. Ik ben nu dus al 3 dagen bezig en wat ik ook doe, het lukt me niet om het netwerk sluitend te maken... internet werkt prima en de router? is ook te pingen.
Ik gebruik bij xp de wizard klein bedrijfsnetwerk en geef op dat hij de wireless moet gebruiken en niet de niet aangesloten lan-on-board.
Wie weet raad. Heel graag dus..

grts
Frieke
 
Ha Mario LOL.. ja natuurlijk hahaha maar wel begrijpelijke vraag hoor.. trouwens xp deelt zelf altijd een tweetal mappen hè.. en ook zonder mappen gedeeld moet je in ieder geval de computer kunnen zien..
In ieder geval.. ik ben dus de hele ochtend weer bezig geweest.. kreeg vannacht het lumineuze idee om dan maar eens vast te netwerken met de laptop (via een directe kabel in de router)... en wat denk je: meteen, geen probleem, zowel internet als thuisnetwerk.. alle pc-'s zichtbaar en toegankelijk...en anders om ook :)
Toen de vaste verbinding eraf gekoppeld en de draadloze card in de laptop gestopt... ik kreeg meteen de melding: nieuw ip adres verkregen, heb ook nu de thuisnetwerkwizard van XP gedraaid en jawel: nu heb ik weer een draadloos netwerk....zowel van pc naar laptop als van laptop naar pc.
Snap jij het, snap ik het.. ik ben dus benieuwd want morgen mag ie weer mee naar school( het laptoppie) en daar sluit ik hem ook aan op het netwerk daar... en hij moet ook nog naar mijn dochter die hem weer op haar netwerk wil aansluiten....

Toch zou ik wel willen weten of er mocht het nog eens voorkomen een gemakelijker weg is om weer draadloos in een netwerk te kunnen zitten...

o en weet jij waarom ik geen mail krijg als ik een antwoord op mijn vraag heb gekregen??

grts
Frieke
 
Zelf ben ik van bedraad naar draadloos gegaan en heb alleen maar de netwerkkaarten geinstalleerd. Verder hoefde ik niks meer in te stellen.

Over je mail: heb je wel aanstaan dat je updates wilt ontvangen op je vraag?
 
ha Mario.. jawel hoor maar ik denk dat het als spam gezien wordt bij athome, dus ik heb maar een ander email adres gebruikt...

over dat bedraad naar draadloos.. zo had ik het de eerste keer ook gedaan.. alle losvaste netwerkkaarten uit de pc's gewisseld voor wireless en voor de lap ook:)
ging direct goed.. alleen nu niet en dat snapte ik dus niet... vandaar..

het is nu in ieder geval opgelost en ik weet als ik even geen pc meer zie (wel op de goede manier lezen) ik gewoon even via de draad moet werken ... ach kleine moeite ...

bedankt in ieder geval voor je reactie

grts
Frieke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan