Linksys Wireless Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho636

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Ik heb al een jaar of 4 geleden een draadloze Linksys router gekocht met een Wireless Monitor.
Alles ging goed (de Linksys router is nu stuk en ondertussen ben ik nu in het bezit van een Belkin router maar dat heeft hiermee niks te maken) maar het enige vervelende probleem waarmee ik al 4 jaar opgescheept zit is dat ik telkens ik mijn PC opstart, herstart of wat dan ook handmatig verbinding moet maken met het internet.
Dit gebeurt door met rechtermuisknop op het icoontje van m'n Linksys Wireless Monitor te klikken en daar op 'Use Windows XP Wireless Configuration' te klikken.
Weet iemand hoe ik bij het opstarten/herstarten mijn PC automatisch kan laten verbinden in plaats van dat ik het iedere keer handmatig moet doen?
Waarom ik het automatisch wil laten gebeuren is omdat mijn PC niet meer van de jongste is (ook 4 jaar ongeveer rond dezelfde tijd als mijn oude router aangekocht).

Met vriendelijke groet

Alles wat met linksys te maken eft van je computer verwijderen, en het zou automatisch opgelost hoeven te worden. :thumb:

succes

Normaal gesproken zal XP automatische de verbinding maken zolang je deze zelf niet een keer verbreekt. Als je dat doet zul je inderdaad zelf weer de verbinding moeten maken,

Het beste wat je volgens mij even kunt proberen is om de huidge verbinding eens te verwijderen in Xp en dan opnieuw de draadloze netwerkaart te laten zoeken naar je router. Daarna opnieuw de verbinding een keer opnieuw instellen.

De verbinding kun je vinden door:

Start --> Instellingen --> Iets van Netwerk of LAN verbindingen (heb Vista en heet nu iets anders)

Daar zie je de draadloze netwerkkaart.
1x met de rechtermuisknop op je draadloze netwerkkaart te klikken en dan te kiezen voor de eigenschappen.
Klik op het tabblad Draadloze Netwerkverbindingen
In het onderste gedeelte Voorkeursnetwerken verwijderd je alles wat daar staat.
Klik op Ok en sluit verder alles schermen
Voor de zekerheid even de PC daarna herstarten
Na de herstart opnieuw zoeken naar Draadloze netwerken en de verbinding maken met jouw router.

Als dat allemaal gelukt is kun je als test de PC weer opnieuw opstarten en kijken of het nu wel goed.

Bedenk wel dat bij sommige netwerkkaarten het wat langer kan duren voor deze een verbinding heeft. Dit kan ook het probleem zijn. Wat gebeurt er als je eens max 5 minuten wacht.

Als de linksys Wireless Monitor jouw draadloze netwerk beheert en de verbinding maakt dan moet je zorgen dat er een service wordt uitgezet.

Hoe dit moet kun je hier vinden: http://www.valadis.nl/support/z104.html
Stap 4.

Daar staat nog wel meer info wat handig kan zijn voor je om alles in te stellen.
Beschrijving is redelelijk standaard over te nemen ondanks dat deze geschreven is voor een beplaald type netwerkaart.

Tevens kan de Linksys Monitor software eventueel verwijderd worden. Windows XP handelt dan zelf de draadloze verbinding af. Dit scheelt ook weer een stukje aangezien de linksys software dan niet steeds hoeft te worden opgestart.

Laatst bewerkt:
als ik de software verwijder van mijn Linksys ontvanger en dan een verbinding maak door middel van de Windows XP Wireless Zero Configuration dan blijft hij verbinding maken met het internet maar kan hij het netwerkadres niet vinden
zit nu weer gewoon op het oude systeem

Gebruik je voor de draadloze verbinding ook een beveiliging (WPA WPA2 etc). Zo ja deze tijdelijk eens uitzetten zodat je een onbeveiligde verbinding hebt en dan eens testen of het wel lukt met de standaard Windows. Het feit dat het Windows zelf niet lukt is al vreemd want dat zou geen problemen moeten veroorzaken.

Gelukt?
Als het dan wel gaat zet je de beveiliging er weer op en maak je opnieuw verbinding.

Niet Gelukt ?
Kijk eens naar een update van de drivers van je draadloze netwerkaart bij de fabrikant.

Check ook Windows Update eens en download de laatste updates.
Gebruik je SP2 of SP3 al ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan