Linksys WMP54-G pci kaart met instelling WPA2

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertmailman

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2011
Beste forumleden,

voor jongste telg gekregen PC draadloos aansluiten op Linksys 120N router. Kaart Linksys werkt echter (zonder beveiliging) cisco zelf na 2003 voor versie 2 geen update meer.
Wat ik zoal heb gevonden na wat googlen Servicepack 3 zou standaard wpa2 in zich hebben.

Pc is pentium4,windows XP 32 bits servicepack 3, kaart is Linksys WMP54-G pci kaart versie 2
Heb ook andere tips zoals Ralink RT 2500 driver installeren maar stuurprogramma Wireless-G PCI adapter 3.30.15.0 van 17-7-2003 krijg ik niet aangepast.

wie herkent dit probleem en heeft een oplossing

alvast bedankt voor het meedenken, Bert

Soms is er geen goede handshake tussen apparaten, probeer dan WPA (zonder de 2 dus) eens ;)

re handshake

Bedankt voor de reactie en dat er iets niet lkkr zit, lijkt mij ook.

Echter service pack 3 zou wpa2 aan moeten kunnen probleem zit vlgs mij in de oude driver van de linksys kaart.
voor versie 2 hebben ze vlgs site cisco na 2003 geen update meer doorgevoerd.

Dus de gouden tip nog niet op internet aangetroffen om dit probleem te tackelen, het schijnt dat het wel moet kunnen

Bedankt Palomino voor de tip echter 2 redenen om deze oplossing niet te kiezen
had de kaart nog op de schap liggen
en het is ook mijn eer te na om het niet voor elkaar te krijgen

gisteren nog een tijd aan het pielen geweest, probleem komt veelvuldig voor gezien vele reacties na veel zoekwerk.
Dacht oplossing te hebben om broadcom driver 4.100.15.5 rev 4,5 te laden maar toen liep het geheel vast, lijkt het fabrikantafhankelijk.

Aangezien krijgertje pc is niet duidelijk welk merk, computershop heeft naamloze pc op de markt gezet, via pc wizard wel moederbord Gigabyte GA-81PE1000 met chipset intel i865PE, socket 478 mPGA kunnen achterhalen.
Is er eventueel update moederbord/bios noodzakelijk????, immers bij netwerkcontroller staat er ook zo'n leuk geel vraagtekentje, aangezien wireless gebruik hier verder geen aandacht aan geschonken.

Zie even de (vele) bomen door het bos niet meer, was aanvankelijk in de wolken aangezien verder alles werkt en software erop sta en zonder beveiliging Linksys kaart werkt, in de router 120N Linksys kan ik ook de beveiliging niet wijzigen aangezien er dan een melding verschijnt zoiets van wpa2

welke betrouwbare en goed werkende driverscanner voor XP is er eventueel te gebruiken????????

Wat je eventueel wel nog als beveiliging kan inschakelen is filteren op MAC adressen, aangezien de boel niet schijnt te werken met WPA(2) aan....

Voor de drivers kan je altijd het beste op de website van de fabrikant kijken.

bedankt voor reactie, mac adressen filteren is onbekend terrein.
Heb inmiddels gechat met fabrikant Linksys/Cisco en heeft bevestigd vanuit hun kant geen update na 2003 en is technisch niet mogelijk.
Gezien vele reacties/opmerkingen internet mbt deze kaart is er wel een oplossing om driver van andere fabrikant in te zetten zoals broadcom echter de gouden tip nog niet aangetroffen.

Dacht aanvankelijk juiste versie driver gevonden te hebben maar dus (nog) niet

joepie, even een vreugdedansje gedaan maar is gelukt, gelukkig vasthoudend geweest en beetje kinderachtig dat Cisco chat hulpondersteuning deze oplossing niet aangeeft terwijl zelf voor deze kaart geen driver vanaf 2003 heeft ontwikkeld.

Wel een behoorlijke zoektocht had al achterhaald dat Linksys WMP54G PCI 54MbpsWireless Network Card V2 is gebaseerd op Broadcom BCM4306KF8 54g™ Chipset. link http://www.air-stream.org.au/wmp54g
Dus was aanleiding om inderdaad verder naar de juiste Broadcom BCM43XX driver te zoeken echter deze zijn zo ver ik heb ontdekt veelal fabrikantafhankelijk. Nu een driver gevonden eigenlijk voor HP&Compaq computers die kaart ondersteunen met WPA2 en AES en gelijk werkte.
In overzicht apparaatbeheer geeft XP nog steeds oud stuurprogramma van Linksys aan uit 2003 aangezien je apart moet installeren, maar dat is voor mijn geen issue omdat alles verder werkt.

Voor degene met de zelfde problemen, dat wil zeggen zelfde kaart en V2 (EU) uitvoering, vanaf V3 zijn er andere oplossingen maar niet actueel, of deze oplossing ook voor versie 1 werkt weet ik dus niet, het proberen waard zou ik zo zeggen.
Eventueel kan ik de door mij gebruikte werkende versie mailen, want het is een hele opgave de juiste driver te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan