Linksys WRT150N connectie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrJ0n3s

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb een linksys router en ik krijg deze niet goed werkend.
Ik heb alles nagelopen. Verschillende kabels gebruikt, maar het internet wilt maar niet werken. De lampjes branden. Mijn laptop, telefoon, tablet, etc vinden het Wifi netwerk ook en ik kan ook verbinding maken met dit netwerk, maar ik kan niet op internet.

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Hoi,
begin eerst eens met het type en typenr. door te geven van je router, er zijn tig linksys routers in omloop.

Hi,

Zoals in de titel vermeld staat gaat het om een Linksys WRT150N.

Type: WRT150N
Versie: 1.1

Ik gebruik ADSL. Mijn laptop draait op windows 7. En mijn huidige sweex router geeft geen problemen.

Sorry, volledig overheen gekeken :o
De telefoonstekker al eens uitgetrokken en weer ingeplugd?
Router gereset door de stroomplug +/- 1 minuut uit te trekken?
Pc en de andere aangesloten apparaten geherstart?

Drie dingen kan ik me erbij voorstellen als oorzaak (handleiding v.d. Linksys: hier):
a. Het LAN netwerk (192.168.x.x) van de Linksys komt overeen met het LAN netwerk van de ADSL routermodem. Kijk na in je routermodem of ook daar het 192.168.1.x netwerk wordt gebruikt. Indien ja, dan in de Linksys het LAN ip-adres ombouwen naar (bijv.) 192.168.2.1, daarna de Linksys afzetten, weer aanzetten, ermee verbinden en kijken of het dan wel goed werkt.
b. Je hebt bij Internet Connection Type ipv. Automatic Configuration (DHCP) een Static ip-adres ingesteld.
c. Je hebt ipv. de WAN/Internet aansluiting een van de 4 LAN aansluitingen op je ADSL routermodem aangesloten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Drie dingen kan ik me erbij voorstellen als oorzaak (handleiding v.d. Linksys: hier):
a. Het LAN netwerk (192.168.x.x) van de Linksys komt overeen met het LAN netwerk van de ADSL routermodem. Kijk na in je routermodem of ook daar het 192.168.1.x netwerk wordt gebruikt. Indien ja, dan in de Linksys het LAN ip-adres ombouwen naar (bijv.) 192.168.2.1, daarna de Linksys afzetten, weer aanzetten, ermee verbinden en kijken of het dan wel goed werkt.
b. Je hebt bij Internet Connection Type ipv. Automatic Configuration (DHCP) een Static ip-adres ingesteld.
c. Je hebt ipv. de WAN/Internet aansluiting een van de 4 LAN aansluitingen op je ADSL routermodem aangesloten.

Tijs.

Hi,

Bedankt voor je hulp. Ik heb een modem van online (t-mobile) een Thomson ST706. Hoe kan ik checken of tip a van toepassing is op mij?

@Mik Zjegger, dat heb ik al geprobeerd. Helaas had dat niet het gewenste resultaat.
Groet,

Als je het IP-adres in je browser opgeeft waar kom je dan uit?
Ik heb zelf ook online gehad en ik weet dat het adres http://192.168.1.1 is, dus zou je in de configuratie van je modem v.d. provider moeten komen.
Kom je in de router van Linksys terecht dan moet je daar zoals Tijs al aangaf het IP-adres van je router veranderen.
Gebruik ipconfig /all om je netwerkconfiguratie te achterhalen.

Laatst bewerkt:
Ik kom dan indd bij linksys uit. Ik ga eens kijken of het me lukt om het IP te veranderen.

:thumb:Het is gelukt! Bedankt allemaal voor jullie hulp! Toppers!

Met dank voor de bijdrage van Tijs die de vinger op zere plek wist te leggen.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan